پیش بینی کوچ ۲۳ هزار خانوار عشایر به خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ پاییزه، از ورود ۱۰ هزار خانوار عشایری به استان تاکنون خبر داد.

علی‌رحم کریمی گفت: هر ساله ۲۳ هزار خانوار عشایری در فصل کوچ پاییزه در استان مستقر می‌شوند که از این تعداد ۱۶ هزار خانوار کوچنده برون استانی هستند و از هفت استان کشور وارد خوزستان خواهند شد.

وی افزود: ورود این خانوارها به استان از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود مابقی خانوارهای کوچنده تا نیمه اول مهرماه وارد خوزستان شوند.

کریمی تصریح کرد: جمعیت دامی این خانوارها ۲ میلیون رأس دام سبک است و این خانوارها از استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان وارد استان می‌شوند.

وی در خصوص تمهیدات خدمات‌رسانی به خانوارهای عشایری خاطرنشان کرد: تأمین آب شرب، تأمین مایحتاج عمومی از طریق تشکل‌های عشایری، استقرار اکیپ‌های بهداشتی و درمانی سیار و ثابت و استقرار اکیپ‌های دامپزشکی سیار و ثابت در مسیرهای کوچ از خدمات ارائه‌شده به خانوارهای عشایری است. همچنین جهت تأمین امنیت در محورها و مسیرهای کوچ با نیروی انتظامی، پلیس‌راه و بسیج عشایری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل امور عشایر خوزستان با بیان این‌که خانوارهای عشایری به صورت پراکنده و بعضاً در کانون‌های اسکان و در ۶۰ درصد نقاط استان استقرار می‌یابند، گفت: ورود خانوارهای عشایری به استان عمدتاً از طریق گذرگاه‌های خاص است و عشایر چهارمحال و بختیاری از طریق شهرستان ایذه و اندیکا، عشایر لرستان از پل زال _ اندیمشک و عشایر کهگیلویه و بویر احمد از مسیر بهبهان وارد استان می‌شوند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.