سفر اربعین تنها از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه انجام می شود/ سفر بدون ویزا امکان پذیر نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir: جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با بیان این که مرز جدیدی برای تردد در اربعین امسال باز نمی‌شود، گفت: شرط باز شدن پایانه جدید مرزی، امنیت و وجود زیرساخت‌ها است و به دلیل این که در نقاط پیشنهادی برای تردد به این شرط‌ها نرسیده‌ایم، پایانه مرزی جدیدی مصوب نشده است.

به سردار محسن فتحی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تجربیات گذشته امسال تلاش شده برنامه ریزی و اقدامات لازم برای رفاه حال زائران و تامین امنیت اربعین حسینی از قبل انجام شود.

وی افزود: در بازدید از پایانه های مرزی، امکانات و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر اشکالی در فرایند اجرا وجود داشته باشد برای برطرف کردن آن تصمیم گیری می شود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا تصریح کرد: در پایانه چذابه در سال گذشته مشکل خاصی وجود نداشت. در زمینه روادید نیز توافقات خوبی با طرف عراقی صورت گرفته است و هماهنگ شده که مراکز صدور ویزا نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

فتحی ادامه داد: البته درباره نقاط استقرار مراکز صدور ویزا هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم ولی کلیات موضوع با طرف عراقی مطرح و قول داده شده ظرفیت صدور ویزا در داخل کشور افزایش پیدا کند.

وی گفت: اکنون در حال برنامه ریزی برای تعیین محل های صدور ویزا هستیم؛ محل های در اولویت متناسب با ظرفیت‌ها تعیین و سپس معرفی می‌شود و تلاش خواهیم کرد که مراکز صدور ویزا را نزدیک به مراکز جمعیتی تقاضا برای سفر قرار دهیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: شرط سفر زیارت اربعین، داشتن گذرنامه و اخذ ویزا است و بدون گذرنامه و صدور ویزا امکان تردد در مرزها وجود ندارد. افرادی که مشتاق این زیارت هستند از هم اکنون برای تهیه مدارک قانونی خود اقدام کنند.

فتحی گفت: با طرف عراقی هماهنگ شده است که صدور ویزا امسال زودتر آغاز شود و مدت اعتبار آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: تلاش می شود که امسال زیارت اربعین به بهترین نحو برگزار شود و امیدواریم که تمام چالش‌های که در سال گذشته وجود داشت در برنامه ریزی‌ امسال مورد توجه قرار گیرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اظهار کرد: یکی از خواسته‌های ما فراهم شدن پارکینگ های خوردروها در پایانه‌های مرزی است که این امکانات باید فراهم شود، البته توصیه ما این است که زائران برای رسیدن به مرز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

فتحی با بیان این که مرز جدیدی برای تردد در اربعین امسال باز نمی‌شود، گفت: شرط باز شدن پایانه جدید مرزی، امنیت و وجود زیرساخت‌ها است و به دلیل این که در نقاط پیشنهادی برای تردد به این شرط‌ها نرسیده‌ایم، پایانه مرزی جدیدی مصوب نشده است و بر اساس سه پایانه مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که توزیع جمعیت بین پایانه ها انجام و تعادل ایجاد شود و از سوی دیگر ظرفیت استان خوزستان بالا است و باید بیشتراز این ظرفیت استفاده کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.