سرعت قطارهای مسافری خوزستان به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسید

عصر جنوب- مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با افتتاح پروژه خط دوم راه آهن اهواز – بندر امام خمینی (ره) در هفته دولت، سرعت قطارهای مسافری در این مسیر به ۱۶۰ کلیومتر در ساعت خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی راه آهن جنوب، عبدالکریم درویش زاده، کاهش تلاقی‌ها و افزایش سرعت قطارها را نشانه تحول درسیستم حمل و نقل ریلی دانست واظهار کرد: افزایش سرعت قطارهای مسافری یکی از شاخص‌های مهم در جابجایی مسافر و ارزیابی عملکرد راه آهن است که با اقدامات صورت گرفته سرعت قطارهای مسافری از ۹۰ و ۱۲۰ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و کاهش تلاقی‌ها با احداث خطوط جدید، نشان از تحول عمده در اداره کل راه آهن جنوب است.

وی ادامه داد: پروژه احداث خط دوم راه آهن اهواز – بندر امام با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان به طول ۱۱۰ کیلومتر از ایستگاه کارون شروع و به ایستگاه بندرامام (ره) خاتمه می‌یابد، که ۸۱ کیلومتر از مسیر حدفاصل ایستگاه میاندشت تا سربندر آماده افتتاح و بهره برداری است.

مدیرکل راه آهن جنوب افزود: عملیات اجرایی این خط از سال ۹۳ آغاز و طبق زمانبندی انجام شده در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

درویش زاده  افزایش حمل و نقل بار و مسافر، افزایش چشمگیر سرعت قطارها، ارتقاء ایمنی و جلوگیری از اتلاف زمان سیر قطارهای مسافری و باری با توجه به دوخطه شدن محور اهواز-بندر امام را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

مدیرکل راه آهن جنوب در پایان با بیان اینکه در حال حاضر میزان سرمایه گذاری راه آهن در استان خوزستان بیش از استان‌های دیگر کشور می‌باشد گفت: راه آهن جنوب به دلیل پروژه‌های گسترده در دست احداث به یکی از بزرگترین کارگاه‌های خطوط ریلی کشور تبدیل شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.