استاندار: برای ایجاد توسعه در استان، باید کارها به دست خوزستانی ها سپرده شود

عصر جنوب –  استاندار خوزستان گفت: روستاها امروزه به سطحی از سواد رسیده اند که نیروی تحصیلکرده بسیاری را می توانند برای بومی گزینی در استان تحویل دهند.

غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در جلسه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان که با حضور رضوی معاون تعاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا حقوق مردم روستایی و محروم ضایع نشود. روستاییان نقش مهمی را در تولید ناخالص ملی کشور ایفا می کردند ولی ظهور و بروز نفت همه ما را به خودش مبتلا کرد.

وی افزود: انجام برنامه ریزی های مختلف بر پایه اقتصاد نفتی همه را گرفتار کرده است.

استاندار خوزستان در ارتباط با مسئله آموزش بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان با تلاش های بسیار از رتبه ۳۰ به رتبه ۲۷ و از نظر رتبه کنکور نیز به مقام ۲۱ ارتقا پیدا کرد.

شریعتی اضافه کرد: در خوزستان هفت هزار و ۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش متقاضی خروج از استان هستند با وجود اینکه هیچ تفاوت پرداختی در حقوق هم وجود ندارد.

وی با اشاره به نبود ثبات آموزشی در خوزستان، تصریح کرد: اگر فرهنگ توسعه را در مدارس آموزش دهیم، مردم هم برای داشتن مشارکت بیشتر تشویق می شوند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: روستاها امروزه به سطحی از سواد رسیده اند که نیروی تحصیلکرده بسیاری را می توانند برای بومی گزینی در استان تحویل دهند. اگر بومی تر و منطقه ای تر عمل کنیم و در عین حال نیز برنامه های مدرن و جمعی را برای آنها تعریف کنیم قطعا موفق تر می شویم.

وی در ادامه گفت: باید راه هایی برای افزایش تولید با محوریت علم و دانش بنیان را تعریف و اجرا کنیم. قطعا توسعه دنیا بر اساس دانایی محوری است بنابراین باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشیم.

شریعتی یادآور شد: تولید علم، اول باعث تولید کار و در نهایت نیز باعث تولید ثروت می شود.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم اشتغالزایی در استان ایجاد شود و یا خوزستان توسعه پیدا کند نباید منتظر دیگران باشیم بلکه انجام فعالیت های مختلف در این راستا باید به دست خودمان  صورت بگیرد. البته در این بین مسئولان کشوری نیز باید در زمینه اختصاص منابع به ما کمک کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.