‏مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان : خوزستان قطب انرژی برق کشور است‏

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: استان خوزستان به دلیل وجود نیروگاههای فراوان و بزرگ قطب انرژی برق کشور است .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان ، محمود دشت بزرگ درنخستین کنفرانس خبری خود درسالن اجتماعات این شرکت  که با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و پایگاههای خبری برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: شهید محمود صارمی شهید عرصه قلم ، فکر و اندیشه است و صارمی ها در مقاطع مختلف جان پاکشان را تقدیم کردند تا ندای حقیقی اسلام ناب در قالب عنصر فرهنگی و مبانی حیات بخش اسلام درجهان طنین انداز شود.

وی گفت: خبرنگار تلاش می کند  تا با جلب و جذب اعتماد مردم با آگاهی بخشی صحیح برای خود سرمایه اجتماعی کسب نماید و به آن تحکیم ببخشد زیرا اعتماد عمومی مردم به قلم و خبرنگار بزرگترین سرمایه اجتماعی اوست .

دشت بزرگ در ادامه به تشریح وضعیت شبکه برق خوزستان پرداخت و اظهار داشت : شرکت برق منطقه ای خوزستان مسئولیت انتقال انرژی الکتریکی در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد با مساحت ۸۰ هزار کیلومتر و جمعیتی بالغ بر ۵/۵ میلیون نفر  را از رشته کوههای زاگرس تا کرانه های خلیج فارس برعهده دارد.

وی با بیان اینکه قدرت نصب شده نیروگاهی در خوزستان حدود ۱۲۸۰۰ مگاوات است ، گفت:  ۸۰۹۴  مگاوات آن توسط نیروگاههای برق آبی و  ۴۷۰۳ مگاوات آن نیز توسط نیروگاههای حرارتی تولید می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: ظرفیت نصب شده پست های انتقال و فوق توزیع  ۲۶۸۹۲ مگاولت آمپر و طول خطوط انتقال و فوق توزیع  نیز  ۸۵۶۴ کیلومترمدار است که این نشان دهنده قدرت و وسعت شبکه برق خوزستان بعنوان رتبه اول کشوری در  تولید ، رتبه دوم مصرف انرژی ، بار وظرفیت پستهای برق وهمچنین جایگاه ششم از لحاظ طول خطوط و رتبه هفتم جمعیت ومساحت است .

وی اظهار داشت : در سال ۹۵  در هریک از شهرهای ماهشهر وبهبهان دو واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات به شبکه سراسری متصل شدند که سبب افزایش پایداری شبکه برق منطقه بویژه در تابستان امسال گردیده است .

رییس هیات مدیره شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح  کرد: : درتاریخ ۱۷ مرداد ماه امسال پیک بار به ۷۸۴۳ مگاوات رسیده ، این در حالی است که پیک بار سال گذشته نیز در همین تاریخ ۷۵۲۱ مگاوات بوده که نشان دهنده رشد ۳/۴ درصدی اوج مصرف برق  بوده است که در صورت عدم همکاری مردم شریف استان در سال اقتصادمقاومتی ، اقدام وعمل با حرکت بسیجی وار نسبت به رعایت الگوی  بهینه مصرف برق  نیاز است از ورود به شرایط بحرانی و خاموشی های ناخواسته پیشگیری گردد .

وی خاطر نشان کرد: به پیشنهاد این شرکت برای نخستین بار جهت رفاه حال مردم شریف خوزستان از هفته گذشته ، بدلیل افزایش دما به   بالای ۴۹ درجه سانتیگراد و شدت رطوبت بالا در استان ، تعطیلی ادارات در ساعت ۱۳ توسط ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان صورت پذیرفته و همچنین با اجرای همزمان طرح ذخیره عملیاتی توسط مشترکان صنعتی استان پیک بار تعدیل شده است .

دشت بزرگ در ادامه به مشکلات و چالش های فنی  شبکه اشاره کرد و گفت: فرسودگی و عمر بالای تجهیزات ، پرباری ترانسفورماتورها و خطوط انتقال و فوق توزیع، پست های برق دارای اشکالات ساختاری  و آلودگی ، ریزگردها  و اولویت های پروژه های مقابله با گرد و غبار از جمله مشکلات شرکت برق منطقه ای خوزستان هستند .

وی گفت: در استان خوزستان ۱۴ متقاضی برای احداث نیروگاه انرژی‌های تجدید پذیر اعلام آمادگی کردند  که سه متقاضی در بخش بادی و ۱۱ متقاضی در بخش نیروگاه خورشیدی هستند که در این خصوص مذاکراتی شده و در همین راستا با یک سرمایه گذار آلمانی برای ساخت یک نیروگاه انرژی تجدید پذیر با ظرفیت ۱۰ مگا وات تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان  درباره  وصول مطالبات مشترکان این شرکت بیان کرد : کل مانده بدهی مشترکان بزرگ صنعتی  به  برق  منطقه ای خوزستان بیش از۱۳۴ میلیارد تومان است،  همچنین در بخش غرب  اهواز جای خالی نیروگاه را احساس می شود بنابراین با ایجاد فرصت برای سرمایه گذار خارجی در شهرستان حمیدیه  درآینده شاهد تأسیس نخستین نیروگاه برق با کلاسH در سطح کشور و در استان خوزستان خواهیم بود.

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران در خصوص موضوعات مختلف  پاسخ داد.

همچنین ناهید غلامحسین مدیر روابط عمومی نیز در این نشست خبری با تبریک روز خبرنگار ودهه کرامت گفت : از همکاری مستمرو شایسته رسانه ها در بازتاب اخبار و تلاش های دست اندرکاران و مسوولان صنعت برق خوزستان و  مدیرعامل این شرکت در راستای ارایه خدمات ارزشمند وصادقانه به هم استانی های گرامی سپاسگذاریم .

و دستیابی روابط عمومی  برق منطقه ای خوزستان به جایگاه برتر در ارتباطات رسانه ای در جشنواره سلام روابط عمومی های خوزستان در سالِ جاری تشکر وقدردانی می کنم.

وی افزود: این نشست در ادامه همکاری ها و تلاش برای برآورده ساختن نیازهای جامعه و اصحاب رسانه نسبت به اطلاع یابی از روند فعالیت های این شرکت در امر خدمت رسانی به مردم شریف استان برگزار شده است و امیدواریم سبب گشایش سایر راههای موثر درگسترش وتحکیم ارتباطات گردد .

وی افزود : دستیابی روابط عمومی برق منطقه ای خوزستان به جایگاه برتر در بخش ارتباطات رسانه ای در جشنواره سلام روابط عمومی های خوزستان در سال جاری یکی از آثار خوب همکاری دو جانبه وشفاف این شرکت با رسانه ها بوده است .

گفتنی است دراین نشست مسعودقنواتی معاونت بهره برداری ، مهدی زیبایی فرمعاونت طرحهای توسعه برق ، مهرداد بلادی موسوی  معاونت برنامه ریزی وتحقیقات و وحید معرف مدیردفتر هیات مدیره ومدیرعامل نیز حضور داشتند  .

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.