اصالت اسب عرب در جهان متعلق به ایران است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدرس دانشگاه و داور جشنواره های اسب گفت: اصالت اسب عرب در جهان متعلق به ایران است و از ایران سایر کشورها رفته است.

سهیل یوسف نیا،روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه شناخت اسب ایرانی در شهرکرد در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود:در این زمینه،دو نظر وجود دارد که زادگاه اصلی اسب عرب، را خوزستان ایران عنوان می کند که نژاد اسب عرب از این منطقه به سایر نقاط جهان برده شده است.
به گفته وی، اروپایی ها این نژاد اسب را اصلاح کرده اند و آن را به سایر نقاط جهان صادر کرده اند.
وی تاکید کرد:از ویژگی های اسب عرب،زیبایی ، کورس محور بودن و پایه اصلاح نژاد ورزشی آن است.
یوسف نیا، به فعالیت تشکیلات سازمان جهانی اسب عرب World Arabian Horse Organizationاشاره کرد و گفت:در این تشکیلات اسب های عرب دارای شناسنامه و تاریخچه است و برای حفظ و اصلاح نژاد این گونه از اسب برنامه ریزی می کنند.
این استاد دانشگاه علمی کاربردی درباره قیمت های اسب های عرب در ایران نیز گفت: قیمت اسب های عرب در کشور از ۲۰۰میلیون تا ۱۰میلیارد ریال متغییر است.
مسوول برگزاری کارگاه شناخت نژاد اسب و عضو هیات سوارکاری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این کارگاه با هدف آشنایی باشگاه داران و سوارکاران استان با نژادهای اصیل اسب برگزار شد.
نورالله مقاره افزود: مباحث این کارگاه شامل قضاوت و داوری اسب عرب، تشخیص سن اسب از روی دندان، رنگ شناسی اسب عرب، شناخت نژادهای اسب ایرانی در جهان و نحوه و اصول صحیح خرید اسب بود.
به گفته وی در این کارگاه ۱۴۰نفر با مباحث جدید با موضوع اسب و شناخت آن آشنا شدند.
نژاد اسبی که در منطقه بین النهرین می زیست و به اسب اصیل معروف شد و در خارج از این منطقه با نام اسب عرب شناخته شد، این اسب قدیمی ترین موجود اسب در جهان است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.