مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: دمای بالای ۵۰ درجه بعداز تایم اداری اتفاق می افتد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ثبت دقیق دمای هوا از یک روز قبل قابل اندازه گیری نیست.

هاشم بالدی در گفتگو با مهر اظهار کرد: ثبت دمای بالای ۵۰ درجه در استان عموما در ساعات دو بعد از ظهر انجام می شود که این زمان پایان تایم اداری است.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورات پزشکی بسیاری از فعالیت های بدنی در روزهای گرم سال به صورت کلی نباید انجام بگیرد و یا اینکه کمتر انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: در روزهای گرم سال به صورت معمول دمای شهرهای مختلف استان خوزستان ۵۰ و یا ۵۱ درجه است. البته در برخی سایت های خبری نیز دمای بالای ۵۶ درجه قید شده که این مسئله صحت ندارد.

بالدی با بیان اینکه ملاک و منبع معتبر برای سازمان مدیریت بحران استانداری خوزستان به منظور تعطیل کردن ادارات و سازمان ها، گزارش های ارسالی از سوی سازمان هواشناسی استان است، عنوان کرد: اندازه گیری دمای هوا که از سوی اداره کل هواشناسی انجام می گیرد نسبت به اندازه گیری دماسنج های خودروها بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم به منظور ارسال گزارش های ویژه از نکات بهداشتی و پزشکی مهم در خصوص گرمازدگی و به صورت کلی نوع رفتار صحیح در روزهای گرم سال از سوی مدیریت بحران استان با دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام گرفته و به طور حتم گزارش های دریافتی به منظور اطلاع عمومی به مرکز صدا و سیما و فرمانداری های سراسر استان ارسال خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به تعطیلی مدارس در صورت فعال بودن در این موقع از سال تصریح کرد: تعطیلی مراکز آموزشی خصوصی بر اساس دستور العمل داخلی هر مرکز اعمال خواهد شد، اما اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی استان موظف است وضعیت کلیه مراکز خصوصی را در زمینه دارا بودن شرایط فعالیت در روزهای گرم را مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم این مراکز را ملزم به رعایت تدابیر ایمنی و بهداشتی کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.