استاندار خوزستان: تکذیب آمارها و مطالعات علمی راه‌حلی به دنبال نخواهد داشت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم استفاده از مطالعات علمی در بررسی آسیب‌های اجتماعی، گفت: تکذیب آمارها و مطالعات علمی راه‌حلی به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مدیریت فرهنگی و اجتماعی آسیب‌های اجتماعی که امروز (۲ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه مطالعات علمی در بررسی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: جای خرسندی است که در بررسی آسیب‌های اجتماعی، مطالعات علمی مورد قبول قرار گیرند و بر اساس این تحقیقات در خصوص راهکارها تصمیم گرفته شود؛ تکذیب آمارها و مطالعات علمی راه‌حلی به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: تمام مطالعات و بررسی‌ها با هدف شناخت انجام می‌شود تا شناخت درست و صحیحی پیدا شود و آسیب‌ها و میزان تهدید آن‌ها در جامعه شناسایی شود. می‌توان برنامه‌ای علمی برای مقابله با این آسیب‌ها تدوین کرد.

استاندار خوزستان با بیان این‌که برنامه‌ریزی باید دارای انعطاف باشد، تصریح کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی به دلیل تغییر نوع نگاه و نگرش افراد پدید می‌آید، در برنامه‌ریزی‌ها باید این تغییرات لحاظ شود و برنامه‌هایی که تدوین می‌شود انعطاف‌پذیر باشد. زمانی که اسلام آمد بسیاری از موارد موجود در دوره جاهلیت را قبول کرد و برخی را نیز اصلاح کرد، بنابراین برخی تغییرات در جامعه امروزی را باید پذیرفت.

شریعتی ادامه داد: نباید در برابر تغییرات جدید در جامعه مقاومت بسیاری داشت و نباید مقابل نسل جدید ایستادگی کرد؛ آن موارد که قابل پذیرش و قابل تحمل است را باید پذیرفت.

وی با تاکید بر لزوم توجه دستگاه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: در جلسات باید به صورت محتوایی و نه کلیشه‌ای بحث و بررسی کرد. زمانی که رهبر انقلاب به عنوان عالی‌ترین مقام نظام شخصا به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا می‌کند باید تمام دستگاه‌ها این موضوع را با جدیت دنبال کنند و آن را به عنوان یک مساله جدی بشمارند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی از سویی هیج متولی‌ ندارند و از سوی دیگر هزار متولی دارند.؛ اگر فرهنگ‌سازی درستی انجام شود، بسیاری از مشکلاتی که بر اثر آسیب‌های اجتماعی رخ می‌دهد، را شاهد نخواهیم بود. باید با برنامه‌ریزی صحیح، تصمیم‌گیری شود و نتایج نیز مشخص باشد.

شریعتی با بیان این‌که باید به گزارش‌های علمی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی توجه کرد، اظهار کرد: جامعه هدفی که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرا دارند باید در اولویت برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.