شریعتی: دستگاههای اجرایی آموزش و پرورش را راس امور قرار دهند/ باید مطالبات آموزش و پرورش پرداخت شود

عصر جنوب- استاندار خوزستان اعلام کرد: دستگاه های اجرایی باید مطالبات آموزش و پرورش را پرداخت کنند.

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید بر این نکته که دستگاههای اجرایی باید آموزش و پرورش را راس امور قرار دهند، افزود: همان طور که قبلا هم بیان کردم حمایت از آموزش و پرورش جزو اولویت های استانداری است.و دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید با کمال میل مطالباتی که قانون مشخص کرده است را دنبال کنند.این مطالبات حق فرزندان ماست که باید دنبال شود. دستگاه‌های اجرایی باید در پرداخت درصد مصوب از درآمدهای خود به آموزش و پرورش پیشقدم شوند و حتی اگر آموزش و پرورش در این زمینه پیگیر نبود، خود دستگاه ها پی گیر پرداخت این مطالبات باشند.

وی ضمن اعلام حمایت از برنامه های آموزش و پرورش برای ارتقای سطح علمی و همچنین رفاه فرهنگیان استان اظهار کرد: از فرمانداران می خواهم که کمک به آموزش و پرورش را جزو اولویت های خود قرار دهند. آموزش و پرورش نقش مهمی در توسعه ایفا می‌کند و اگر فرهنگ کارآفرینی در آموزش و پرورش به درستی نهادینه شود توسعه اشتغال و جامعه‌ای بدون افراد بیکار را به دنبال خواهد داشت .

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با اشاره به وسعت و گستردگی این دستگاه اجرایی از لحاظ جمعیت تحت پوشش و فضاهای آموزشی گفت: وصول مطالبات از دستگاه هایی اجرایی در حال پی گیری است و امیدواریم با حمایت استاندار و تاکیدی که نسبت به این مساله دارند، بتوانیم مطالبات ۲۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش از شرکت ها، کارخانجات ، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی را وصول کنیم.
محمد تقی زاده با اشاره به صرف این دربافتی ها برای رفاه فرهنگیان ، بهبود شرایط فضاهای آموزشی و برنامه ریزی آموزشی افزود: البته بخشی از این مطالبات از مربوط به سال ۱۳۷۱ تا الان است پرداخت شده اما برای دریافت تمام مطالبات نیاز به عزم استانی وجود دارد که خوشبختانه استاندار اعلام کرده است تا ریال آخر این مطالبات از دستگاه های اجرایی به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.