ادامه شرجی و گرما تا اواسط هفته آینده/ مراکز درمانی خوزستان در آماده باش/ تا حد امکان در خانه بمانید

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل هواشناسی استان خوزستان گفت: موج جدید گرما و شرجی که چند روزی است در استان خوزستان شروع شده است تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کوروش بهادری در گفت و گوی با ایرنا اظهار کرد: به دلیل انتقال جریان هوای گرم و مرطوب جنوبی تا اواسط هفته آینده انتظار گرما در کل استان و شرجی برای شهرهای ساحلی استان دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: از روز شنبه آینده پیش بینی می شود دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان خوزستان به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش یابد.
وی گفت: همچنین از روز شنبه به دلیل وزش باد از سمت کشور عراق و نیز خوزستان پیش بینی می شود چشمه ها و کانون های گرد و خاک در این استان فعال شده و آسمان بیشتر مناطق خوزستان را گرد و خاک فرا گیرد که در برخی مناطق شعاع دید تا چهار هزار متر هم کاهش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: بیشترین دمای هوا در استان خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهر بستان با ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمترین دما نیز مربوط به شهرستان ایذه با ۲۴ درجه بالای صفر بوده است.
بگفته وی در حال حاضر شرجی در شهرستان شادگان ۹۰ درصد، اهواز ،آبادان و ماهشهر نیز ۸۰ درصد می باشد.
وی گفت: طبق پیش بینیهای انجام شده دمای هوای برخی مناطق استان خوزستان و از جمله شهرستان اهواز امروز و فردا به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: به دلیل افزایش دما و احتمال گرما زدگی شهروندان تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی استان به حالت آماده باش درآمده اند.
هاشم بالدی افزود: به دلیل افزایش دما در این استان مصرف آب و برق در استان بالا رفته که شهروندان برای جلوگیری از قطع آب و برق باید صرفه جوئی نمایند.
وی به شهروندان هم توصیه کرد برای جلوگیری از گرما زدگی بجز ضروریات روزمره از بیرون آمدن از منازل خود جلوگیری نمایند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.