نشست خبری استاندار خوزستان؛ از تیپ آخوندی شریعتی تا مدیران پروازی و انتقال آب

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نخستین نشست خبری استاندار خوزستان برگزار شد. در ابتدای این نشست هومن خورشید مسوول روابط عمومی استانداری خوزستان گزارشی فشرده از بازدیدهای استاندار  ارائه داد.
* خبرنگاران ، دبیران و مدیران مسئول رسانه ها سوالات خود را از دکتر شریعتی مطرح کردند. بیشتر سوالات حول تغییر مدیران ، وضعیت مدیران پروازی پتروشیمی ، انتقال آب ، اشتغال ، سفرهای شهرستانی شریعتی و … بود.
* اعتراض نوید لیموچی مدیر اجرایی روزنامه توسعه جنوب و عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان هم نسبت به کمبود امکانات در ایذه در نوع خود جالب بود. این خبرنگار گرفت که به دلیل کمبود امکانات مردم در حال مهاجرت از این منطقه هستند. شهروندان ایذه ای برای یک درمان ساده باید با هزینه های زیاد به اهواز بیایند.
* استاندار : در حال رصد عملکردها برای تغییرات مدیریتی هستم اما تغییرات نهایتا ۱۵ درصد مشکلات را حل می کند و باید به دنبال تغییر رویکردها بود. از لحاظ شرعی باید به حجت برسم برای تغییرات که نفر دیگری توانایی بیشتر برای انجام کار نسبت به نفر فعلی دارد.
* به دوستانی هم که حضوری مراجعه کرده اند و از شرایط ادامه کارشان پرسیده اند گفته ام در حال بررسی برای برآورد و به نتیجه رسیدن هستم. شما با دلگرمی ادامه دهید تا برآوردها کامل شود. نباید با بی اخلاقی برخورد کنیم که هر چه می کشیم از بی اخلاقی ست و باید اخلاق را حاکم کنیم .
*  فرمانداران و بخشدارانی که می خواهند با من کار کنند باید در محل ساکن باشند نه اینکه از ساعت ۳ به بعد کارها در مناطق تعطیل شود.
* استاندار در پاسخ به سوال و انتقاد یکی از خبرنگاران از پروازی بودن فرماندار اهواز . مدبران پتروشیمی ها و آبفا خوزستان گفت : خانواده فرماندار اهواز در شهر دیگری هستند و هر دو سه هفته یک بار برای سر زدن به خانواده می رود و می آید و معنای پروازی بودن نمی دهد .
* وی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در داشتن تیپ آخوندی اش ! گفت : این تیپ و قیافه را از قبل داشته ام و قرار نیست یک پست مرا عوض کند و آخوند هم می تواند استاندار شود و منعی برای او نیست. در این چند ساله به واسطه شغلی سفرهای زیادی به اروپت و امریکا داشته ام که سر و وضعم همین بوده و همین طور تسبیح هم دستم بوده و به همه جا هم در محافل علمی رفته ام
* مجری سیاست های دولت و در حد خودم مجری سیاست های منطقه ای منطبق بر سیاست های کلان هستم و ممکن است برخی زمینه های کاری و شغلی سال ها بعد به نتیجه برسد .
* جهت اشراف پیدا کردن به مسایل و موضوعات استان به اقصی نقاط سفر می کنم تا صرفا امضا کننده خواسته کارشناسان نباشم.
*  موضع من نسبت به بحث انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان همان موضع دولت است؛ شورای عالی آب مصوب کرده که هر گونه برداشت آب و انحراف آن مگر برای مصارف شرب غیرقانونی است. برای جلب سرمایه گذار چاره ای نداریم جز حفظ داشته های استان از جمله منابع آبی؛ شرایط زیست و محیط زیست در استان باید بهبود یابد.
* به همکاران گفتم در هفته فرهنگی خوزستان از داشته های خوزستان که باعث نداشته هایمان شده است باید گفت. مثل موضوع آسیب خوردن محیط زیست که باعث مهاجرت و ترک دیار می شود .
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • واقعا خیلی غیر حرفه ای تیتر می زنید