بررسی مشکلات مناطق حاشیه ای با حضور استاندار؛ عین دو به اهواز الحاق می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در خصوص الحاق عین دو به محدوده شهری اهواز گفت: طرح جدید جامع شهری اهواز در حال تدوین است و تلاش بر این است که در طرح جدید الحاق عین دو به اهواز انجام شود.

غلامرضا شریعتی در نشست با اهالی منطقه عین دو اهواز که با هدف بررسی مشکلات این منطقه شب گذشته (۲۸ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این دیدارها، بازدید از شهروندان و حضور در مناطق مختلف اهواز و شهرستان ها و تبادل نظر و افکار با مردم است که بسیار حائز اهمیت است. حضور پیدا کرده ایم تا مشکلات را بشنویم و اگر نظرات، انتقادات و یا پیشنهادی باشد بیان و در راستای اصلاح آن عمل شود.

وی افزود: اگر بنا است که برای اهواز و یا استان برنامه ریزی شود باید نظرات مردم لحاظ شود و مورد توجه قرار گیرد و این گونه نباشد که تنها به نظرات ما در جلسات بسته عمل کرد و در نتیجه مشکلی از مردم حل نشود؛ تصمیم‌گیری‌ها باید بر اساس نظرات مردم استوار شود.

استاندار خوزستان با بیان این که اگر انتقادی از جانب شهروندان وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد و برای اصلاح آن تلاش شود، تصریح کرد: باید تلاش کرد که با توجه به نظرات و خواسته‌های مردم در تصمیم‌گیری‌ها، رضایت مردم محقق شود؛ رضایت مردم در نظام‌های مردم‌سالار مهم‌ترین امری است که باید انجام شود.

شریعتی با تاکید بر این که وظیفه ما این است که مشکلات را برطرف کنیم، گفت: قرار نیست که با حضور مسئولان منتی گذاشته شود بلکه جزو وظایف حکومت‌ها است که در راستای حل مشکلات گام بردارند. بنابراین حل مشکلات از حقوق مردم و از وظایف ما است.

وی ادامه داد: ما شرمنده هستیم که تاکنون این خدمات به مردم این منطقه ارایه نشده است؛ این دید بنده و مسئولان است و این اعتقاد را دارم که باید ارتباط حکومت و مردم بر اساس وظیفه و حقوق مردم برقرار باشد.

استاندار خوزستان با بیان این که ۱۲ میلیارد تومان جهت تکمیل و اصلاح سیستم فاضلاب منطقه عین دو اختصاص داده شده است، گفت: فاضلاب مهم‌ترین و پر هزینه‌ترین مساله در این منطقه است. بخشی از سیستم فاضلاب عین دو نیاز به اصلاح دارد و همچنین پنج کیلومتر دیگر جهت تکمیل شبکه فاضلاب این منطقه نیاز است، اکنون اعتبارات مورد نیاز به میزان ۱۲ میلیارد تومان تامین شده و عملیات ظرف یک هفته آینده آغاز خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: مشکل فاضلاب در عین دو باید در مدت هشت ماه به طور کامل حل شود و بلافاصله پس از انجام پروژه فاضلاب، عملیات آسفالت و بهسازی خیابان‌های عین دو آغاز خواهد شد. شرکت آبفا و دیگر دستگاه‌های اجرایی از لحاظ حقوقی تعهد دارند که این کار را در این مدت تعیین شده، انجام دهند.

وی در خصوص احداث مجتمع ورزشی در منطقه عین دو نیز عنوان کرد: در مدت دو تا سه ماه آینده مرکز ورزشی تکمیل خواهد شد. چمن این مرکز در یک ماه آینده آماده و دیگر سالن تا ۲ ماه باید تکمیل شود؛ همچنین احداث مرکز فنی و حرفه ای عین دو در مراحل پایانی قرار دارد و در جهت تکمیل آن ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به درخواست اهالی برای احداث بازارچه در عین دو گفت: این امر نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت و پیگیری می‌شود و از شهردار اهواز درخواست می‌شود که این در احداث این بازارچه اقدام کنند.

شریعتی در خصوص الحاق عین دو به محدوده شهری اهواز اظهار کرد: طرح جدید جامع شهری اهواز در حال تدوین و تلاش بر این است که در طرح جدید الحاق عین دو به اهواز انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم برطرف کردن مشکلات در مناطق حاشیه تصریح کرد: هدف ما توانمندسازی مناطق حاشیه است تا فاصله مناطق حاشیه و مرکزی شهر به حداقل برسد و این از وظایف ما است؛ اگر قرار است در یک شهر مدرن زندگی کنیم همه، چه در مناطق حاشیه و یا مرکزی شهر باید از حداقل خدمات برخوردار باشند.

استاندار خوزستان با بیان این که از وظایف شرعی و اخلافی من است که در این منطقه حضور پیدا کنم، گفت: فرمانداری، شهرداری، شرکت آبفا و دیگر دستگاه باید نسبت به تعهدات خود در عین دو عمل و این پروژه ها را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این نشست فرماندار، شهردار اهواز، مدیرعامل شرکت آبفای اهواز و برخی از مدیران دیگر دستگاه‌ها و اهالی منطقه عین دو حضور داشتند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.