صَرخه به دنبال مشخصه‌های اولیه یک شهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: چند سالی است که در خوزستان، روستای صرخه فتح‌المبین را شهر صدا می‌زنند؛ اما مردم این روستا برای این ماهیت جدید پایکوبی نمی‌کنند؛ شهر آنها نه آب سالم دارد و نه برق قوی، آنها دنبال شاخصه‌های شهرنشینی هستند که جز خود، نشانه‌ای دیگر پیدا نمی‌کنند؛ شهر آنها در زمینه خدمات شهری از خودکفایی نسبی برخوردار نیست.
یک عضو شورای شهر صرخه می گوید: یکی از مهم‌ترین مشکلات صرخه کمبود فضای تفریحی است که به دلیل کمبود زمین با کاربری شهری در این زمینه با مشکل روبه‌رو هستیم. رحیم صرخی این مشکل را نتیجه تصویب نشدن طرح جامع شهری می‌داند و می‌گوید: با وجود این که معدل و سرانه فضای سبز ما خوب است، اما باز به فضای سبز نیاز داریم، زیرا همه پارک‌ها و فضاهای تفریحی ما در قسمت شمال شهر متمرکز هستند.
این عضو شورای شهر صرخه در ادامه با اشاره به مشکلات بهداشت این منطقه می‌گوید: امکانات بهداشتی و درمانی ما بسیار محدود است و برای کوچک‌ترین خدمات بهداشتی و حتی جراحی‌های سرپایی، مردم مجبور می‌شوند کیلومتر‌ها راه را طی کرده و به شوش، دزفول و اندیمشک مراجعه کنند. صرخی از چالش دیگری که بار‌ها موجب مرگ شهروندان حادثه دیده صرخه شده است نیز صحبت می‌کند و می‌افزاید: نبود امکانات اورژانس در زمان وقوع حوادث متأسفانه موجب مرگ بسیاری از ساکنان شده است.
به گفته وی، بارها مشکلات ساده ای چون عقرب‌زدگی به‌دلیل نبود اورژانس به مواردی حاد و وخیم‌ تبدیل شده و سلامت شهروندان را تهدید کرده است. پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام شهر صرخه فتح‌المبین صاحب اداره‌ای به نام آب و فاضلاب شهری شد. این اداره در حالی در این شهر تشکیل شد که شهروندان صرخه‌ای سال ها است که با مشکل آب شرب مواجه هستند؛ آنها در منازل خود از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده می‌کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.