آیت الله احمدی شاهرودی: مجلس خبرگان ، رهبر را انتخاب کرده و بر آن نظارت می کند/ بنده نامزدی مستقل با خط مشی اعتدال هستم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: یک نامزد مجلس خبرگان رهبری گفت: حاذق ترین فقیهان و مجتهدان را خود مجتهدان می شناسند همانگونه که جامعه پزشکی می تواند بهترین پزشکان را معرفی کنند.

به گزارش ایرنا آیت الله محمد حسین احمدی شاهرودی یکشنبه در جمع بانوان در اهواز اظهار کرد: رهبر در زمان غیبت باید فقیه و مجتهد جامع الشرایط رهبری باشد بنابراین این گونه مقرر شده که مردم در انتخابات آزاد، نمایندگانی را از علمای بلاد انتخاب کرده و کار این نمایندگان نیز انتخاب رهبر باشد.
وی افزود: وظیفه اصلی مجلس خبرگان تصمیم گیری در روز مبادا است یعنی زمانی که کشور نیاز به تعیین رهبری داشته باشد و نیز مجلس خبرگان ، رهبر را انتخاب کرده و بر آن نظارت می کند.
آیت الله احمدی شاهرودی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان اختیار عزل، نصب و نظارت بر رهبری را دارد ادامه داد: مجلس خبرگان مجلس مهمی است و کل نظام زیر چتر رهبری ولی فقیه قرار دارد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از آنجایی که نظام ما جمهوری اسلامی است در نتیجه محتوای نظام ما اسلامی و شکل و قالب آن نیز باید جمهوری باشد و با رای مردم رقم بخورد.
وی در خصوص مشکلات استان از جمله ریزگردها، کم آبی و بیکاری اظهار کرد: این موارد از وظایف خبرگان رهبری نیست اما نمایندگان می توانند مشکلات را به رهبر معظم انقلاب منعکس کنند.
آیت الله احمدی شاهرودی اضافه کرد: اگر نمایندگان خبرگان رهبری قوی، مردمی، دلسوز و شجاع باشند می توانند کارها را به خوبی انجام دهند.
این نامزد مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده یک نامزد مستقل با خط مشی اعتدال هستم.
وی همچنین با گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این حضرت نه تنها به عنوان الگو و سرمشقی برای بانوان هستند بلکه رفتار و کردار این حضرت به ویژه تظلم خواهی، الگویی برای همه مردم است.
آذر زمان پور عضو شورای شهر اهواز نیز گفت: زنان ما در کنار مردان برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنند و پیشنهاد میکنم که در صورت انتخاب شدن، در یک اتاق فکر خاص بانوان توانمند و فرهیخته با محوریت بانوان فرهنگی هر سه تا شش ماه یکبار تشکیل جلسه داده و راهکارهای برون رفت از مشکلات استان بررسی شود.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.
خوزستان دارای شش نماینده در مجلس خبرگان رهبری است، که از مجموع ۲۴ نفر ثبت نامی برای این انتخابات، در نهایت صلاحیت هفت نفر تایید شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.