مدیرکل آموزش و پرورش: خوزستان رتبه سوم آمار بیسوادی را در کشور دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت:این استان با داشتن ۶۵۰ هزار بیسواد رتبه سوم آمار بیسوادی را در کشور دارد.

محمد تقی زاده چهارشنبه در جشنواره آموزگاران تلاشگر در محل تالار ملی حفاری ایران در اهواز در حضور تعدادی از آموزگاران خوزستان بیان کرد: این تعداد افراد بیسواد به هیچ عنوان وارد مدرسه نشده اند؛ این معضل برای خوزستان که روزگاری مرکز تمدن ایران بود بسیار تاسف بار است.
وی با اشاره به اینکه در خوزستان منابع مالی و انسانی کافی وجود دارد افزود: متاسفانه آموزش و پرورش خوزستان با معضل نبود برنامه ریزی مناسب آموزشی روبه رو است.
تقی زاده گفت: یکی از شاخص هایی که آموزش و پرورش خوزستان در اولویت برنامه های خود قرار داده شناسایی و سواد آموزی بیسوادان است.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در شهر سردشت از توابع شهرستان دزفول ۲۲ روستا وجود دارد که ۱۰۰دانش آموز باید از این مناطق بر سر کلاس درس باشند اما متاسفانه در این مناطق نه مدرسه و نه معلمی وجود ندارد و کودکان و نوجوانان این مناطق از تحصیل محروم هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: بزرگترین مصیبت آموزش و پرورش این است که هرگز آموزش و پرورش در اولویت برنامه هیچ دولتی در ایران نبوده است.
تقی زاده همچنین گفت: کنکور یک شاخص نیست اما در سطح ملی به عنوان یک شاخص ارزیابی خوزستان را با استان های دیگر که کمترین مشکلات را دارند و دچار عقب ماندگی نشده اند مقایسه می شود.
وی افزود: خوزستان در بخش کنکور رتبه ۳۲ را داشت که سال تحصیلی گذشته این رتبه به ۲۷ ارتقاء پیدا کرد؛ مشکلات حوزه کنکور را باید در مقطع های پایین و نحوه آموزش آن حل کرد.
در خوزستان یک میلیون دانش آموز در هشت هزار و ۸۰۵ مدرسه مشغول به تحصیل هستند و بالغ بر ۶۳ هزار و ۴۷۰ معلم در کار تدریس را به عهده دارند.

ایرنا/**

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.