افزایش ۱۲ درصدی خلع سلاح در خرمشهر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرمانده انتظامی خرمشهر با تأکید بر برنامه‌ریزی برای کشف و ضبط سلاح در خرمشهر، از افزایش ۱۲ درصدی خلع سلاح ظرف چهار ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ همت علی تراکارانی در نشست خبری به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام خبرنگار، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کشف سلاح شکاری و جنگی ۱۲ درصد کاهش یافت و تمام این موارد با هماهنگی مقام قضائی انجام شده است.

وی افزود: در بحث جرایم خشن نیز نسبت به سال گذشته کاهش وجود داشته است و همه عوامل سرقت‌ها و جرایم خشن نیز دستگیر و تحویل دستگاه قضائی شدند.

فرمانده انتظامی خرمشهر به ماهیت درگیری‌های مسلحانه در این شهرستان نیز پرداخت و اظهار کرد: درگیری‌های مسلحانه در خرمشهر زیاد نیست و همین موارد نیز جنبه امنیتی ندارد و بیشتر طایفه‌ای و اختلاف خانوادگی است.

وی در ادامه از کاهش سن سارقان و افزایش شمار سارقان سرقت اولی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ تراکارانی به سرقت کابل‌های برق در خرمشهر اشاره کرد و زیرساخت‌های شبکه توزیع برق را عمده دلیل آن دانست و گفت: سیم‌های برق فعلی خرمشهر ارزش ریالی بالایی دارند و در خرمشهر نسبت به شهرستان‌های هم‌جوار تبدیل سیم‌های مسی به خود نگهدار کمتر است و همین عامل باعث می‌شود سارقان از شهرستان‌های هم‌جوار برای سرقت کابل‌های برق در خرمشهر اقدام کنند.

وی افزود: اداره برق باید نسبت به تبدیل سیم‌های برق سیمی به خود نگهدار اقدام کنند و همین اقدام باعث کاهش میزان سرقت‌ها در خرمشهر می‌شود.

فرمانده انتظامی خرمشهر در رابطه با سرقت تجهیزاتی همچون پمپ‌های آب و تجهیزات برقی، با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه‌ای در قبال نگهداری از اموال دولتی ندارد، توضیح داد: هر اداره نیروی حراستی دارد و وظیفه حراست هر ارگان است که از تجهیزات آن مراقبت کند و در خصوص گشت با توجه به کمبود امکانات نیروی انتظامی برای حراست از اموال باید خودرو و امکانات در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

وی به سرقت در منهول‌های فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: در برخورد با سارقان در منهول‌های فاضلاب خرمشهر اقدامات خوبی انجام شد و مواردی از دستگیری سارقان در زمان سرقت انجام شده است و حتی مواردی درگیری مسلحانه با سارقان در منهول و کابل‌های برق هم بوده است.

سرهنگ تراکارانی در ادامه افزایش آمار کیف‌قاپی را در خرمشهر رد کرد و گفت: کیف‌قاپی در خرمشهر افزایش نیافته است اما به خاطر کرونا بسیاری از سارقان آزاد شدند که در منزل هستند و نظارت تأثیرگذار است.

وی همچنین به تأکید دین اسلام بر جایگاه خبرنگار و اهمیت خبر را بر پایه واقعیت یادآور شد و گفت: خبرنگار باید حقیقت را بیان کند و بر انتشار اخبار صحیح در اصل ارتباطات با سرعت بازنشر دقت کافی داشته باشد تا نتیجه معکوس حاصل نشود.

 

مطالب پیشنهادی