عملیات تخلیه سیلاب در خرمشهر تا ۲ ماه دیگر ادامه دارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: عملیات تخلیه سیلاب ناحیه طلائیه به سمت خرمشهر تا ۲ ماه دیگر ادامه دارد.

کورش مودت با بیان اینکه عملیات تخلیه سیلاب از ناحیه طلائیه ادامه دارد، گفت: این آمادگی در خرمشهر وجود دارد تا در صورت ورود سیلاب به منطقه جریان آب به کانال شیردم، خین، حدود و ادب هدایت شود.

وی مجموع سیلاب تخلیه شده از منطقه طلائیه را تاکنون حدود ۲ میلیارد مترمکعب بیان کرد و گفت: بخشی از سیلاب در بیابان های اطراف و کانون های فوق بحران گرد و غبار در اطراف خرمشهر همچنین با توافق با کشور عراق به سمت جزایر مجنون هدایت و سرشکن می شود.

مودت افزود: تاکنون عملیات هدایت سیلاب ها به سمت کانال شیردم، نهر خین، حدود و ادب انجام شده و فقط بخشی از سیلاب در قسمتی از شهرک صنعتی خرمشهر مانده که الان ماشین آلات مشغول به کار هستند.

وی مدت زمان ادامه عملیات هدایت سیلاب ها را تا ۲ ماه دیگر بیان کرد وگفت: عملیات هدایت سیلاب ها تا ۲ ماه آینده ادامه دارد تا سیلاب فروکش کند.

وی ادامه داد: بنا داریم بخشی از این آب را در زمین های شور رهاسازی و پس از آن به دریا ریخته شود و آب شیرین بیابان های اطراف خرمشهر جایگزین شود.

به گزارش ایرنا به دنبال شکسته شدن سیل بند روستای ملحان در ۳۰ کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر سیلاب از مزارع نیشکر و تالاب ناصری به سمت خرمشهر جاری شد که با همت گروه های جهادی و ستاد مدیریت بحران کنترل شد.
طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شد.

مطالب پیشنهادی