سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بنادر کشور

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بخش غیر دولتی۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های مختلف در بنادر کشور سرمایه گذاری کرد.

محمدعلی حسن زاده دوشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:علاوه بر این برای اجرای طرح های متعدد دیگر در بنادر کشور بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست بررسی است و امید است با نهایی شدن طرح ها و امضای قراردادها بتوانیم به کمک توسعه اقتصادی کشور گام های موثری برداریم.
وی افزود: این میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح هایی چون ایجاد ترمینال های بندری، خدمات ارزش افزوده و لجستیکی در بنادر در نظر گرفته شده که خیلی از این طرح ها در مرحله بهره برداری و بخشی در مرحله ساخت و ساز هستند.
حسن زاده حمل و نقل دریایی در دنیا را به عنوان پشتوانه و ستون حمایت حوزه تجارت بین المللی دانست و گفت: طبق مصوبه ای که در هیات عامل و سند چشم انداز دیده شده اقدامی منطبق با این چشم انداز و ماموریت راهبردی تهیه و تصویب شده است.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد ترافیک تجاری از طریق بنادر انجام می شود، گفت: بنادر نقش بسیار مهمی در ترافیک تجاری نسبت به حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی که چیزی حدود ۱۰ درصد است دارد و ۹۰ درصد از طریق کشتی ها و بنادر انجام می شود بنا بر این سیاست گذاری در این حوزه می تواند همه حوزه های تجارت را متاثر کند.
حسن زاده افزود: یکی از مواردی که در سند چشم انداز در مورد خرمشهر وجود دارد استقرار صنایع ارزش افزوده است.
وی ادامه داد: بندر خرمشهر با داشتن ۳۶ هکتار اراضی می توان برای جذب صنایع و فعالیت های ارزش افزوده ای که منتج به ایجاد فرصت های شغلی در خرمشهر شوند استفاده کرد.
وی خارج سازی مغروقه ها را جزو سیاست و اهداف اصولی سازمان بنادر و دریانوردی است بیان کرد و گفت: خارج سازی مغروقه ها در آبراه اروند و کارون طی سال های گذشته دنبال شده و الان نیز سازمان برای آن اعتبار تخصیص می دهد.

مطالب پیشنهادی