شلمچه آماده میزبانی از زائران می شود/ از پارکینگ و آب شرب تا محل اسکان و اورژانس هوایی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: مرز بین‌المللی شلمچه آماده‌ترین گذرگاه مرزی برای عبور زائران حسینی بوده و به لطف خداوند زیرساخت های رفاهی این مرز با رشد چشمگیری همراه است.

غلامرضا شریعتی امروز در جلسه ستاد اربعین ۹۶ که در شهرستان خرمشهر برگزارشد اظهار داشت: مرز بین المللی شلمچه آماده‌ترین گذرگاه مرزی برای عبور زائران حسینی بوده و به لطف خداوند زیرساخت های رفاهی این مرز با رشد چشمگیری همراه است.

وی با اشاره به خدمات و زیرساخت‌های رفاهی مرز شلمچه افزود: پیش‌بینی تامین ۱۲۰ محل برای اسکان موقت با ظرفیت ۱۵ هزار نفری، توزیع روزانه ۷۵ هزار پرس غذا از سوی موکب‌های مستقر در مرز شلمچه، استقرار ۶۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در طول مسیر تا مرز، استقرار پارکینگ ۵۰ هکتاری با ظرفیت ۵۳ هزار خودرو از جمله خدمات رفاهی برای زائران حسینی برای امسال  است.

استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت پارکینگ مرز شلمچه گفت: آخرین زیرسازی پارکینگ ۵۰ هکتاری شلمچه در حال انجام و کار روشنایی آن از ۲۰ مهرماه با ۶میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در خروج و ورود زائران اربعین حسینی گیت‌های مستقر در پایانه مرزی شلمچه افزایش می‌یابند، عنوان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۸۳۰ هزار زائر ایرانی و ۵۸۶ هزار اتباع خارجی از شلمچه راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود در اربعین امسال این تعداد افزایش  یابد.

شریعتی گفت: به منظور افزایش ضریب امنیت در دو طرف مسیر جاده خرمشهر به شلمچه گاردریل نصب می‌شود و  استقرار اورژانس هوایی در مرز شلمچه جهت رفاه حال زائران  از دیگر خدمات زیرساختی است که امسال شاهد آن هستیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.