آغاز صادرات مواد سوختی از مرز شلمچه در سال ۹۶

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: با اعلام بخشنامه از سوی گمرک ایران صادرات مواد سوختی از مرز شلمچه در سال ۹۶ آغاز می شود.

عارف باوی پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات مرزی شلمچه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هنوز صادرات سوخت از مرز شلمچه انجام نشده، گفت:بخشنامه ای برای صادرات سوخت از سوی تعاونی های مرزنشینان در شعاع ۲۰کیلومتری صادر شده و منتظر بخشنامه تکمیلی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم که طبق این بخشنامه عمل کنیم.

باوی گفت: در صورت انتشار بخشنامه تکمیلی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال جدید صادرات سوخت از گمرک شلمچه انجام می شود.

* قطع سامانه خللی در امر صادرات کالا به وجود نمی آورد

مدیر کل گمرک خرمشهر با بیان اینکه قطع سامانه امور گمرکی یک امر طبیعی است که گاها رخ می دهد گفت: قطعی سامانه هیچ گونه خللی در امر صادرات در مرز شلمچه ایجاد نخواهد کرد.

* واردات از شلمچه مستلزم تامین زیرساخت هاست

مدیر کل گمرک خرمشهر با اشاره به واردات از مرز شلمچه گفت: واردات در مرز شلمچه مستلزم تامین زیرساخت ها و امکانات لازم در این نقطه مرزی است.

باوی با بیان اینکه وظیفه ذاتی ما توسعه صادرات و خدمت به صادرکنندگان کالا است، گفت: گمرک خرمشهر تمام قد برای خدمات رسانی به صادرکنندگان در گمرک شلمچه در همه اوقات حتی در ایام تعطیلات نوروزی آمادگی دارد.

وی مرز بین المللی شناخته شده را مرز شلمچه دانست و گفت: در حال حاضر مرز شلمچه به عنوان یک مرز بین المللی شناخته شده و امید است با ایجاد امکانات لازم از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در شلمچه این منطقه به عنوان مرز مبداء برای واردات باشد.

مدیر کل گمرک خرمشهر، اظهار داشت: علاوه بر تامین زیر ساخت ها در مرز شلمچه نیاز به ایجاد اداره استاندارد، بهداشت، قرنطینه، صنعت، معدن و تجارت در این پایانه مرزی می باشد تا بتوان خدمات ارزنده ای به تجار ارائه کرد.

باوی در بخش دیگری ساعات کاری گمرک عراق را یکی از مشکلات مرز شلمچه خواند و گفت: ساعت کاری گمرک کشور عراق مشکلات خاص خود را دارد ولی این مشکلات کار صادرات در مرز شلمچه را متوقف نمی کند.

مدیر کل گمرک خرمشهر افزود: در ایام نوروز کارکنان گمرک به صورت نوبتی در مرز شلمچه حضور دارند و به صادرکنندگان خدمت رسانی می کنند.

باوی با اشاره به تامین نیروی انسانی در مرز شلچه گفت:بر اساس بخشنامه گمرک ، مشکل تامین نیروی ارزیاب و کارشناس گمرکی در پایانه مرزی شلمچه در آینده نزدیک حل می شود.

وی ادامه داد:بنا است علاوه بر نیروهای داوطلب برای خدمت در شلمچه ، افراد شاغل در گمرک سایر نقاط کشور که حکم ماموریت در شلمچه را دارند ، در سال آینده در گمرک شلمچه حضور یابند.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.