آتش سوزیهای پی درپی دردامن بلوط زارهای ایذه/نیاز به بالگرد آب پاش/ آتش سوزی عمدی است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بخشدار مرکزی ایذه گفت: با کمک نیروهای بخشداری، دهیاری، منابع طبیعی و مردم محلی آتش سوزی های پی در پی در بلوط زارهای کوه تنوش خاموش ‌شد.

امین احمدی گفت: آتش سوزی در این منطقه از سه روز قبل آغاز شده که با همکاری نیروهای بخشداری،دهیاری چهارتنگ و کهشور، منابع طبیعی و اهالی محل خاموش می شود ولی بعد از چند ساعت دوباره شعله ور می شود.
وی‌گفت:منطقه ی کوه تنوش بسیار صعب العبور‌می باشد به گونه ای که نیروهای اعزامی پس از ۲ الی سه ساعت پیاده روی برای رسیدن به محل آتش سوزی ، نیمی از توان ‌خود را از دست می دهد.
احمدی بیان‌کرد: تماس هایی جهت حضور بالگرد آب پاش با استان گرفته شد ولی متاسفانه در استان بالگرد آب پاش وجود ندارد.
بخشدار‌مرکزی ایذه گفت: بامداد امروز آتش‌حوالی ساعت ۵ صبح ‌به صورت کامل خاموش شد،ولی ساعت ۹ صبح‌ دوباره شعله ور‌شد.
احمدی اضافه کرد: هماهنگی های لازم برای تلاش جهادی و خاموش کردن آتش در این بلوط زار با نیروهای هلال احمر، محیط زیست،دهیاری ها و… انجام شده است.
وی تصریح‌کرد: به نظر می رسد آتش افروزی در این بلوط زار عمدی بوده که فرماندار و‌نیروی انتظامی و‌مقامات قضایی برای پیگیری قانونی موضوع اقدام کرده اند.

*افراد سودجو بدنبال نابودی جنگل های زاگرس

رییس اداره‌منابع طبیعی ایذه بیان کرد: تمام تلاش خود را برای خاموشی آتش در این جنگل های بلوط انجام داده ایم.
جهانگیر جهانگیری افزود:اینگونه که ‌پیداست، افرادی در‌کمین ‌هستند‌که ‌پس از خاموشی آتش و پایین آمدن نیروها از‌کوه تنوش، دوباره بلوط ها را آتش‌می زنند.
وی گفت: حجم آتش سوزی زیاد نیست و دودی که قسمتی از شهر را در برگفته ناشی از کنده های باقی مانده از درختان بلوط است.
جهانگیری تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با فرماندار برای برخورد قاطع با کسانی که این جنگل‌های بلوط را می سوزانند صورت گرفته است.
بلوطهای کهن کوه تنوش از دو روز پیش در آتش سودجویی افراد نامعلوم ‌و نبود امکانات و‌ نیروی متخصص آتش نشان دستخوش نابودی شده اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.