وزیر بهداشت: بیمارستان جدید در ایذه ساخته می‌شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سفر وزیر بهداشت به شهرستان ایذه با درد و دل‌های نگفته زیاد توسط مردم این شهرستان و وعده‌های وی برای رونق درمانی منطقه به پایان رسید.

 سفر پایان هفته‌ای وزیر بهداشت به برخی از شهرستان‌های این استان از جمله رامهرمز و ایذه عصر روز پنجشنبه به پایان رسید.

در این سفر که اولویت آن حضور در مناطق محروم شهرستان ایذه از جمله سوسن و جنگه بود، چند تن از مسئولان شهرستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی وی را همراهی کردند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در این سفر چند بیمار در روستای جنگه را رایگان ویزیت کرد.

افتتاح مرکز «سی. تی. اسکن» بیمارستان شهدای ایذه از برنامه‌های پایانی وزیر بهداشت در ایذه به شمار می‌رفت، افتتاحی که چند دقیقه کوتاه بیشتر طول نکشید و عدم توجه هاشمی به مردم و رسانه‌های حاضر در محل باعث انتقادهایی و ناراحتی از این رفتار وی شد.

رفتار تند رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه به خبرنگاران و فریاد بر سر مردم حاضر آن هم در حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و وزیر بهداشت از نکات جالب و قابل توجه این دیدار بود.

برخی از مردم ایذه برای این صحبت آمده بودند که چرا وزیری که از قبل وزارت خود با ایذه و مناطق محرومش آشنایی کامل داشت باید در سال سوم تصدی وزارت به این شهرستان سفر کند و در طول این چند سال ایذه هیچ جهش بزرگی در این امر نداشته باشد.

هاشمی در مصاحبه‌های خود به حضور مجدد در سال آینده خبر داد.

همراهی برخی از رسانه‌های انتخاب شده و عدم توجه به رسانه‌های شهرستان ایذه و نمایندگان رسانه‌های کشوری و استانی در این شهرستان، بی‌توجهی روابط عمومی این نهاد در استان و شهرستان نیز در نادیده گرفتن این قشر زخمت کش در شهرستان ایذه از جمله گلایه‌های موجود بود.

برخی از حاضرین بیمارستان شهدای ایذه برای انتقال این موضوع به این محل آمده بودند تا که از نداشته‌ها و بیمارستانی بگویند که تنها در تابلوی ورودی خود نام تخصصی را یدک می‌کشد ولی متاسفانه خدمات آنچنان تخصصی را ارائه نداده و حتی از داشتن دستگاه سونوگرافی، آزمایشگاه و بخش‌های درمانی تخصصی و هم نام با تابلو خود محروم است.

با این وجود، سفر هاشمی به عنوان اولین حضور یک وزیر از دولت یازدهم در ایذه به پایان رسید و به جای آنکه در رسانه‌ها شاهد بیان مشکلات واقعی این شهرستان و نداشته‌های آن باشیم، تنها به یک گزارش عملکرد ختم شد و حال باید دید دولت تدبیر و امید برای این گونه سفر‌ها خروجی قابل لمسی را ارائه خواهد داد و یا به یک گزارش کار تصویری ختم خواهد شد.

*بیمارستان جدید در ایذه ساخته می‌شود

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه سفر خود به استان خوزستان و بازدید از مناطق محروم شهرستان ایذه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسؤولان باید بیشتر به سمت این استان توجه داشته باشند اظهار کرد: توجه مسئولان باید باعث رفع عقب‌ماندگی‌های حاصل از دوران جنگ تحمیلی شود.

وی با تاکید بر اینکه استان خوزستان عقب ماندگی‌های زیادی دارد افزود: اقدامات موثری برای حوزه سلامت در این استان صورت گرفت و انتظار می‌رود توجه به استان خوزستان بیشتر شود تا مقداری از مشکلات آن کاسته شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بیمارستان جدید در این شهرستان ساخته خواهد شد خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت یک بیمارستان جدید در این شهرستان، طرح بازسازی بیمارستان شهدای این شهر نیز انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بیمارستان شهدای ایذه در بخش جراحی مغز و اعصاب دچار مشکل است عنوان کرد: بخش‌های تخصصی در این شهرستان وجود دارد و امیدواریم در آینده با تامین مالی و نیروی کاری بتوانیم مشکلات را رفع کرده و بخش مغز و اعصاب را نیز راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر راه اندازی مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت در این شهرستان برای برطرف کردن مشکل نیروهای انسانی خاطرنشان کرد: در کنار بهداشت و درمان باید دستگاه‌ها و نهاد‌هایی چون راه و شهرسازی برای برطرف کردن مشکل جاده‌ای این مناطق اقدام کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه احداث و توجه به جاده این مناطق باعث دسترسی آسان به مرکز شهرستان و استان می‌شود گفت: آب شرب مناطق این شهرستان نیز دچار مشکلات خود است و بیماری‌های به وجود آمده توسط آن می‌تواند بر مشکلات درمانی بیافزاید.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید هر چه سریع‌تر برای راه اندازی و استقرار مرکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی و مرکز اورژانس اقدام کند.

وی در پایان تشریح کرد: انتظار می‌رود وزارت خانه‌های مختلف از جمله نفت و نیرو برای توجه بیشتر به مسؤولیت‌های اجتماعی خود در استان خوزستان تلاش‌های بیشتری را انجام داده و نسبت به مشکلات و معضلات مردم این مناطق بی‌تفاوتی نکنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.