تجار ایرانی مشمول معافیت مالیاتی در صادرات به عمان شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نایب رییس دوم اتاق مشترک ایران و عمان با بیان اینکه سرمایه گذاری و صادرات به کشور عمان از خطر پذیری (ریسک) پایینی برای سرمایه گذاران برخوردار است گفت: تجار ایرانی مشمول معافیت مالیاتی این کشور قرار گرفته اند.

شهلا عموری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به سفر هیات تجاری ایران متشکل از رییس، نواب رییس و دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، به بندر و منطقه آزاد صلاله در هفته گذشته برای دیدار و رایزنی با مقامات عمانی، افزود: در این سفر که محسن ضرابی رییس اتاق مشترک ایران و عمان ریاست هیات ایرانی را بر عهده داشت، با احمد بن ناصر المحرزی مدیرعامل بندر و منطقه آزاد صلاله دیداری انجام شد.

وی ادامه داد: عمان اکنون برگ برنده تجارت ایران در منطقه محسوب می شود و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باید از موقعیت فراهم شده بازار عمان نهایت استفاده و بهره را ببرند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در این سفر مزیت های ارتباطی تجاری و سرمایه گذاری با عمان مورد ارزیابی قرار گرفت: افزود: امکانات و زیرساخت های ایجاد شده بندر صلاله برای حضور تجار از نزدیک بررسی شد و علاوه بر این در خصوص چگونگی حضور شرکت ‌های ایرانی در این منطقه و تسهیلاتی که برای فعالیت اقتصادی ایران ارایه خواهد شد، نشست هایی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه قرار شد با هماهنگی میان دو طرف تسهیلات لازم در خصوص حمل کالا، تعاملات و همکاری تجاری و فعالیت سرمایه گذاری مشترک دو کشور فراهم شود، گفت: منطقه آزاد صلاله برای جذب سرمایه گذار در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی، انبار، سردخانه و دفاتر تجاری و همچنین صادرات مجدد کالا به کشورهای مختلف زمینه را مهیا کرده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: دولت عمان زیرساخت ها را در منطقه فراهم کرده و ساخت و ساز را به سرمایه گذار با متراژهای درخواستی از طرف سرمایه گذار و به قیمتی مناسب واگذار کرده است.

نایب رییس دوم اتاق مشترک ایران و عمان در ادامه با اشاره به مساحت سه هزار و ۵۰۰ هکتاری منطقه صلاله گفت: در این منطقه گیت گمرکی وجود ندارد و کالا بر مبنای خوداظهاری و اعتماد به صاحب کالا وارد می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.