عیسی کلانتری: کمتر از ۵۰ سال آینده آب ایران تمام می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که وضعیت آب در کشور از آن چه گفته می‌شود، بسیار بدتر است، اعلام کرد که کمتر از ۵۰ سال آینده دیگر آب تمام می‌شود.

عیسی کلانتری در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر این که نفت تا ۴۰ سال آینده و آب تا ۵۰ سال دیگر در ایران تمام می‌شود، به ایلنا گفت: وضعیت آب کشور از آن چه گفته می‌شود، بسیار بدتر است. با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها مطمئنا ما با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. بر اساس آمارها بارندگی در سال گذشته ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده و به زیر ۲۰۰ میلیمتر مکعب رسیده است.
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کمبود آب شدید در کشور خاطرنشان کرد: اگر چه میانگین بارش کاهش پیدا کرده و با تغییرات اقلیم مواجه هستیم اما متاسفانه در مقابل مصرف آب روز به‌ روز بیشتر می‌شود. آب مانند نفت نیست که با توجه به نیاز مصرف شود و به اندازه نیاز و فروش بازار برداشت شود.
وی ادامه داد: آب از حد نیاز ما کمتر است اما نفت بیشتر از حد نیاز ماست. اگر بیشتر هم تولید شود، بازار از ما خریداری نمی‌کند، از همین رو برداشت و استخراج نفت بر اساس نیاز است؛ چرا که نمی‌توانیم آن را بفروشیم و بازار خرید وجود ندارند.
کلانتری با بیان این که بازار تقاضای نفت میزان عرضه آن را به تعادل می‌رساند، گفت: متاسفانه در خصوص آب این گونه نیست و هر چه داشته باشیم می‌خواهیم مصرف کنیم و نیاز ما بیشتر از آبی است که وجود دارد. من معتقدم دکتر کردوانی بسیار بسیار خوشبینانه درباره اتمام آب تا ۵۰ سال آینده صحبت کرده است و ما خیلی زودتر از این زمان با بی‌آبی مواجه می‌شویم.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.