زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۶ امروز منتشر می‌شود، گفت: داوطلبان از روز شنبه ۹ تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۶ امروز منتشر می‌شود، گفت: داوطلبان از روز شنبه ۹ تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده کارنامه نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.d) نیمه‌متمرکز ۹۶ به همراه اطلاعیه مربوط از ساعت ۱۲ روز دوشنبه، ۲۸ فروردین ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۹۶ از تعداد ۲۱۱ هزار و ۹۴۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۱۹۷ هزار و ۲۵۰ نفر نسبت به مشاهده کارنامه نتیجه اولیه خود با تهیه پرینت از آن اقدام کرده‌اند. به عبارت دیگر ۹۲٫۶۳ درصد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون نسبت به مشاهده کارنامه و تهیه پرینت از آن اقدام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) آزمون فوق از عصر امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

به گفته وی، بر اساس ضوابط داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند برای پذیرش در کد رشته محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و اطلاعیه‌های منتشره نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه از کد رشته امتحانی مربوط اقدام و از روز شنبه ۹ تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۹۶ با مراجعه به سایت این سازمان کدرشته محل‌های انتخابی خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

دکتر توکلی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی معرفی‌شدگان برای حد نصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی، پژوهشی و سایر موارد دیگر) همراه برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در هفته اول خرداد ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند و علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، ضروری است در مهلت تعیین‌شده به سایت این دانشگاه مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوطه در سایت آن دانشگاه نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های خود اقدام کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.