فرماندهی ارتش در جنوب غرب: ارتش بر اساس تهدیدهای احتمالی دشمن همواره از نظر تجهیزات به روز می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی، آمادگی بالایی در دفاع از مرزهای میهن داشته و متناسب با تهدیدهای احتمالی دشمن از نظر تجهیزات و امکانات خود را به روز می کند.

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه دوشنبه در نشست با رسانه های گروهی استان به مناسبت ۲۹ فرودین ماه و روز ارتش اظهار کرد : ارتش تا قبل انقلاب اسلامی در اختیار رژیم منحوس پهلوی بود و آمریکا نیزدر آن دوران از توانمندی ارتش برای حفظ منافع خود در منطقه استفاده می‌کرد.
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی با پیوستن به مردم تاثیربسزایی در پیروزی انقلاب داشت و این همبستگی یکی از عوامل موثری بود که منافع استکبارجهانی را تحت الشعاع قرار داد.

*** پیوستن ارتش به مردم در زمان انقلاب برای آمریکا گران تمام شد
فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور ادامه داد: پیوستن ارتش به مردم برای آمریکا گران تمام شد در حالی که استکبار جهانی انتظار داشت که نیروهای ارتش در مقابل مردم قرار گرفته و از منافع این کشور در ایران دفاع کنند.
وی بیان کرد: برخی ها از همان روزهای ابتدایی انقلاب زمزمه‌های را مبنی بر جدایی ارتش از نظام مطرح کردند اما پیام امام خمینی(ره) مبنی بر پیوستن ارتش به مردم و حمایت مردم از ارتش پاسخ کوبنده ای به تمام این توطئه ها بود.

*** حمایت امام خمینی(ره) از ارتش پاسخ کوبنده ای به ضد انقلاب بود
وی ادامه داد: پس از حمایت امام خمینی(ره)، ارتش روحیه مضاعفی گرفت و با حضور در مناطقی که مورد هجوم نیروهای ضد انقلاب بود ، اقتدار خود را نشان داد و این مناطق را از وجود این دشمنان پاکسازی کرد.
فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور بیان کرد: همچنین ارتش جمهوری اسلامی در منطقه غرب کشور در دوران دفاع مقدس نیز در کنار نیروهای بسیج و سپاه نقش سرنوشت سازی در دفاع از مرزهای کشور ایفا کرد.
*** ارتش در دوران دفاع مقدس ۴۹ هزار و ۵۰۰ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب کرد
وی بیان کرد: ارتش در منطقه جنوب غرب در دوران دفاع مقدس ۴۹ هزار و ۵۰۰ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب کرد که این نشان دهنده نقش و جایگاه ارتش در دفاع از مرزهای کشور است.
امیرسرتیپ دوم ظریفی یگانه گفت: برقراری امنیت در مرزها و متوقف کردن ماشین های جنگی دشمن در دوران دفاع مقدس و آموزش نیروهای بسیج و سپاه از جمله اقدامات موثر ارتش در آن دوران بود که اثرات آن را می توان در اقتدار کنونی نیروهای سپاه در کشور و به ویژه خوزستان به وضوح مشاهده کرد.
فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور ادامه داد: همچنین در بحث پدافند غیر عامل نیز برنامه ها و طرح های ویژه ای در دستور کار ارتش قرار دارد که در مقابل هرگونه تهدید آمادگی بالایی را برای خود ایجاد کرده است.

** ۹۸ درصد از مناطق مین گذاری شده در استان پاکسازی شده است
امیرسرتیپ دوم ظریفی یگانه در پاسخ به سوال خبرنگارایرنا مبنی بر برنامه های ارتش درخصوص پاکسازی مناطق آلوده به مین در مرزهای استان گفت: در حال حاضر مناطقی در مرزهای استان است که شناسایی شده و تحت حفاظت قرار دارد اما برخی از مناطق مرزی استان که توسط دشمن مین گذاری شده هنوز در مرحله شناسایی است.
وی افزود: اکنون حدود ۹۸ درصد از مناطقی که توسط نیروهای داخلی و نیروهای دشمن مین گذاری شده پاکسازی شده است.

*** جابجایی پادگان لشکر ۹۲ زرهی اهواز و واگذاری ۸۷۰ هکتار از این اراضی به شهرداری
امیرسرتیپ دوم ظریفی یگانه بیان کرد: جابجایی پادگان لشکر ۹۲ زرهی اهواز و واگذاری ۸۷۰ هکتار از این اراضی به شهرداری یکی از اقدامات بزرگ ارتش در جهت کاهش ترافیک در سطح شهر اهواز بود اما به دلیل نبود اعتبار کافی همچنان شهرداری اقدام موثری در این خصوص صورت نداده است.
وی افزود: همچنین در بحث بهداشت و درمان ارتش در منطقه جنوب غرب اقدامات خوبی در مناطق محروم در دستور کار داشته و بیمارستان ۵۷۸ ارتش نیز به صورت کامل آماده خدمات دهی به عموم است.

***۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است.
همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی،ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می داد به ندای آسمانی رهبر کبیرانقلاب لبیک گفت و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی وستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاشهای خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.
به همین مناسبت امام امت روز ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کرد.
امام خمینی (ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه ‘لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران’ نقطه عطف درخشان و افتخار آمیز عنوان کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.