اهواز، آلوده ترین کلانشهر کشور/ در سه سال گذشته ۳۱۷ روز اهواز ناسال و ۷۲ روز خطرناک بوده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ، اهواز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور، آلوده ترین شهر در سه سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، کلانشهر اهواز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور آلوده ترین شهر کشور در سه سال گذشته بوده است. بنا بر آمار و اطلاعات منتشره از سوی سازمان محیط زیست ، کلانشهر اهواز در سه سال گذشته بر مبنای شاخص آلودگی هوا و در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور از بیشترین روزهای ناسالم رنج برده است. بر اساس همین آمار رسمی اهواز تنها کلانشهری بوده است که در سه سال گذشته با هوای خطرناک مواجه بوده است و در سال ۹۲ با ۴۰، ۹۳ با ۱۵ و ۹۴ با ۱۷ و در مجموع با ۷۲ روز خطرناک در این سال ها گریبانگیر اهواز و شهروندان این کلانشهر بوده است. همچنین اهواز در هوای ناسالم نیز رکوردار بوده است و هوای ناسالم این شهر در سه سال گذشته ۳۱۷ روز ناسالم گزارش شده است. با این حساب می توان گفت هوای در سه سال گذشته مردم اهواز بیش از یک سال هوای ناسالم و خطرناک استنشاق کرده اند.

سازمان حفاظت محیط زیست وضعیت هوای کلانشهرها را به دسته های پاک، سالم، نا سالم(حساس)، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک دسته بندی کرده است و دسته خطرناک در این میان تنها شامل کلانشهر اهواز شده است.

همچنین با نگاهی به آمار منتظره می توان دید که شهرهای شیراز و تبریز به ترتیب از سالم ترین هوا در مقاسیه با دیگر کلانشهرها برخوردار بوده اند . نکته جالب توجه این است که هوای تهران با این که در رسانه ها همواره آلوده اعلام شده است بسار پاک تر از شهراهواز بوده است و حتی یک روز نیز وضعیت خطرناک را تجربه نکرده است.

۶۹۵۰۷_۶۰۵

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.