سهل انگاری کار دست مسئولان آموزش دانشگاه آزاد هندیجان و ماهشهر داد/بجای آن دانشجویان اخراج شدند!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سهل انگاری کار دست مسئولان آموزش دانشگاه آزاد هندیجان و ماهشهر داد/بجای آن دانشجویان اخراج شدند!
اشتباه بچگانه و سهل انگاری مسئولان آموزش دانشگاه آزاد اسلامی هندیجان و ماهشهر سبب اخراج برخی دانشجویان و تهدید به اخراج ۱۳ نفر دیگر شده است.
به گزارش خبرگزاری عصر جنوب از بندر هندیجان، جریان از این قرار است که ۱۴ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هندیجان با تائید آموزش دانشگاه هندیجان و ماهشهر هنوز به طور قطعی مدرک کاردانی خود را اخذ نکرده به مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شوند.
این دانشجویان در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد هندیجان پذیرفته شده و بعد از چند ترم دروس خود را گذرانده واحدها تکمیل می‌شوند، اما هنوز مدرک کاردانی خود را دریافت نکرده و مورد تائید قرار نگرفته، مرکز آموزش هندیجان آن‌ها را در مقطع کارشناسی در دانشگاه پذیرش می‌کند. مرکز آموزش ماهشهر نیز این پذیرش را تائید می‌کند و دانشجویان از همه جا بی‌خبر مشغول تحصیل می‌شوند واحدهای کارشناسی را نیز می‌گذرانند و همه واحدهای آن‌ها تکمیل می‌شوند.
دانشجویان بعد از اتمام دوره کارشناسی برای اخذ مدرک خود به دانشگاه مراجعه می‌کنند اما باکمال تعجب می‌بینند که مدرکی برای آن‌ها صادر نمی‌شود و مشکلات از اینجا آغاز شد. دانشجویان با اعتراض شدید و شکایت‌های فراوان به نتیجه نمی‌رسند و یکی از آن‌ها اخراج می‌شود.
عبدالقادر عبادی یکی از دانشجویان اخراجی که به‌ناحق و ظالمانه اخراج شده در گفت‌وگو با خبرنگار عصر جنوب از بندر هندیجان، اظهار داشت: بنده چند سال از دوران زندگی خودم را در این دانشگاه سپری کرده و با تلاش و زحمات فراوان دروس خود را گزارنده و اکنون برای رفتن به سربازی دنبال مدرک کارشناسی خود آمده‌ام اما به جای دادن مدرک اخراجم کردند.
وی افزود: من در دوران تحصیل متحمل هزینه‌های زیادی شدم و همه شهریه‌های خود را پرداخت کرده‌ام و حال بعد از چندین سال سزاوار است به سبب اشتباه مسئولان آموزش دانشگاه ما دانشجویان لطمه و ضربه بخوریم بنده کاری به سیستم‌های دانشگاه ندارم و اطلاعی از آن‌ها هم ندارم و هیچ دانشجویی در امور دانشگاه دخالت نمی‌کند ما فقط مدارک را تحویل می‌دادیم برای تشکیل پرونده و طبق برنامه دانشگاه و ابلاغی که به ما می‌کردند در کلاس‌ها و امتحانات حاضر می‌شدیم اما اکنون اشتباه آن‌ها گریبان گیر ما شده است.
این دانشجویی اخراجی بیان کرد: بنده به‌ناحق اخراج شده‌ام و خواستار احقاق حق خودم هستم و شکایت‌های متعددی در تهران، اهواز، ماهشهر، هندیجان و نزد دیگر مسئولان امر انجام داده‌ام اما هیچ‌کدام برای من کاری نکردند و بجای رفع مشکل اخراجم کردند.
وی گفت: ۱۳ دانشجوی دیگر این مشکل‌دارند ولی آن‌ها هنوز اخراج نشده‌اند فقط بنده را اخراج کرده‌اند و معلوم نیست تکلیف ما چیست از مسئولان دانشگاه و ریاست آن در مرکز کشور خواستار رسیدگی فوری به موضوع را داریم و مدرک ما را صادر کنند همچنین انتظار داریم یک نظم خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی هندیجان داده شود تا دانشجویان را این‌گونه بدبخت نکنند. از آن خبرگزاری محترم و مردمی تقاضای کمک به ما هستیم و صدای ما را به مسئولان برسانند.
عبادی عنوان کرد: مدرک کاردانی من مشکلی ندارد، فقط در دوران کارشناسی چون در دو مقطع تداخل پیش‌آمده‌ آموزش قادر نیست مدرک کارشناسی ما را صادر کند هنگامی‌که ما را در مقطع کارشناسی ثبت‌نام کردند ۱۶ آبان سال ۹۶-۹۵ بود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل این مشکل دیر ارسال کردن معرفی به استاد توسط دانشگاه هندیجان و دیر جواب دادن کمیسیون در دانشگاه آزاد ماهشهر بود چون در دوران کاردانی معرفی به استاد داشتم و کمیسیون ماهشهر به ‌موقع پاسخ نداد و ثبت‌نام ما در کارشناسی نیز دیر شد اما ما از این قوانین اطلاعی نداشتیم.
سوسن باوی یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر جنوب در بندر هندیجان، اظهار داشت: بنده فارغ‌التحصیل کارشناسی دانشگاه آزاد هندیجان هستم که همه واحدهای دوره کارشناسی را گذرانده‌ام اما اکنون ‌که دوره ما تمام‌ شده به ما اعلام کرده‌اند که آن ترم نباید برای کارشناسی ثبت نام می‌شدید اکنون بعد از دو سال درس خواندن و شهریه دادن به ما گفته‌اند که تداخل تحصیلی دارید و باید اخراج شوید.
وی افزود: ما دانشجو هستیم ما اطلاعی نداریم تداخل تحصیلی به چه معنا است دانشگاه چرا ما را ثبت نام کرد یا همان ترم اول از ادامه تحصیل ما جلوگیری نکرد نه اکنون بعد از دو سال به ما می‌گویند شما اخراج شده‌اید.
چند تن از دانشجویان این دانشگاه به نام‌های حدیث گشتیل، مسعود درویشی، تورج گشتیل، سید هاشم موسوی طی تماس‌های مکرر با خبرنگار خبرگزاری ایلنا از این موضوع گلایه شدید کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان و رفع مشکل خود شدند.
خبرنگار ما در تلاش بود با پژمان شعبانی رئیس دانشگاه آزاد ماهشهر و هندیجان گفت‌وگو کند که وی پاسخ تماس‌ها را نداده است و اگر در این موضوع توضیحی دارند خبرگزاری آریا آن را منتشر خواهد کرد.
مقداد آینه بند مسئول پردیس دانشگاه آزاد اسلامی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر جنوب در بندر هندیجان، اظهار داشت: متأسفانه این موضوع هیچ ارتباطی به دانشجویان عزیز ندارد و این اشتباه دانشگاه است که در سال ۱۳۹۵ رخ‌داده است و نباید در اواسط ترم اول ثبت نام می‌کردند و کارشناسان آموزش دانشگاه باید ثبت نام کاردانی به کارشناسی را در ترم بهمن انجام می‌دادند و اکنون تداخل تحصیلی پیش آمده و باید اخراج شوند بنده در آن زمان مسئولیتی نداشته‌ام اما پیگیر موضوع هستیم و معلوم نیست رفع شود.
به گزارش عصر جنوب، مسئولان دانشگاه‌های آزاد اسلامی هندیجان و ماهشهر ضمن مراقبت و هوشیاری کامل از این‌ گونه اتفاقات جلوگیری کرده تا برای دیگر دانشجویان در آینده رخ ندهد همچنین نیاز است مشکلات این دانشجویان نیز رفع شود نه اینکه برای پاک کردن صورت مسئله دانشجو را اخراج کرده و ظلم دیگری بر او وارد کنند این‌گونه مسائل غیرقانونی، برخلاف اخلاق حاکم بر جامعه و نوعی تعدی به حقوق مردم است.
برای برطرف کردن این مشکلات پیشنهاد می‌شود دانشگاه آزاد اسلامی هندیجان استقلال خود را باز پس گرفته و مستقیم زیر نظر مرکز استان خوزستان اداره شود تا متخصص‌های استانی در این موارد و دیگر مراحل اداری مشاوره، راهنمایی و آموزش‌های ضروری را بدهند.

مطالب پیشنهادی