بازگشایی مدارس هندیجان به نحو احسن انجام شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بازگشایی مدارس هندیجان به نحو احسن انجام شود؛ آموزش‌وپرورش شورونشاط خوبی را برای دانش‌آموزان مهیا کند
فرماندار هندیجان گفت: انتظار داریم آموزش‌وپرورش هندیجان مقدمات بسیار مطلوبی برای بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید را انجام دهد باید مهرماه ۹۸ بهترین خاطره در یاد و ذهن دانش‌آموزان در روز اول مدرسه حکاکی شود.
به گزارش عصر جنوب از بندر هندیجان، جلسه شورای آموزش‌وپرورش هندیجان با حضور فرماندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان دبیران، والدین و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.
علی بویری فرماندار هندیجان در این جلسه با تأکید بسیار جدی به مسئولان به ‌خصوص مدیر آموزش‌وپرورش از آن‌ها خواست مقدمات بسیار مطلوب و استانداردی را برای بازگشایی مدارس هندیجان داشته باشند و اظهار داشت: بنده در کنار آموزش‌وپرورش هستم و از هر نظر برای بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اول مهر و بازگشایی مدارس پشتیبانی خواهم کرد.
وی افزود: باشکوه و با نشاط برگزار شدن مراسم روز اول مهر و حضور در مدرسه سبب می‌شود روحیه و روان بچه‌ها در آرامش قرار گیرد و لبخند ، خوشحالی بر لبان آن‌ها نقش ببندد این روحیه و شادمانی که در روز اول مدرسه از متولیان و مدیران مدرسه‌ دیده‌اند می‌تواند تا پایان سال تحصیلی در ذهن و وجود نازنین آن‌ها متولی شده و به ارتقا فرهنگی و آموزشی آن‌ها تأثیرگذار باشد.
رئیس شورای آموزش‌وپرورش هندیجان بیان کرد: اگر یک مدرسه با انباشت زباله، صندلی و میزهای غیراستاندارد و غیرقابل استفاده و مدرسه‌ای که هنوز هیچ اقدامی برای بازگشایی آن صورت نگرفته و مراسم شروع مدرسه برگزار نشود این روحیه نامناسب و ضعیف در وجود آن دانش‌آموز ما می‌ماند و ممکن است تا پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان پژمرده باشد بنابراین تأکید می‌کنم باید در همه مدارس شهرستان برنامه و مراسم بازگشایی برای همه دانش‌آموزان برگزار شده و با برنامه‌های متنوع ، خلاقانه به استقبال دانش‌آموزان و آینده‌ سازان کشور برویم.
وی گفت: آیین بازگشایی مدارس مبتنی بر شور، نشاط، شادمانی باشد و فضای اول مهرماه در کل شهرستان حاکم شود اول مهر مهم‌ترین مسئله آموزش‌وپرورش است ما هم به همراه دیگر مسئولان در کنار آن‌ها هستیم.
وی ادامه داد: مدیریت آموزش‌وپرورش هندیجان باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم مراسم بازگشایی را در همه مدارس و همه مقاطع برگزار کرده و مقدمات آن‌ها را فراهم کند اگر ما برنامه خوبی را آغاز کنیم در پایان نتیجه خوبی را به دست می‌آوریم.
فرماندار هندیجان تصریح کرد: انتظار داریم دلایل پذیرفته نشدن و عقب‌افتادگی دانش‌آموزان در کنکور سال ۹۸ بررسی‌شده و دلایل آن ضمن بررسی و از همین اکنون برای جبران آن در سال آینده برنامه‌ریزی و حرکت مهمی را انجام دهیم.
وی در خصوص کنکور سرا سری سال ۹۸ خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش هندیجان باید ضمن تشکیل کارگروه تخصصی در این مورد نقاط ضعف را پیدا و بروی اصلاح آن‌ها تمرکز کرده تا ما شاهد پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان باشیم و اگر دانش‌آموزان نیاز به اساتید معتبر در سطح استانی و کشوری باشند ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.
بویری توضیح داد: از آموزش‌وپرورش می‌خواهم ۳۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت را به فرمانداری معرفی کند تا یک پکیج کامل مایحتاج تحصیلی را از طریق خیرین به آن‌ها ا تقدیم کنیم.
روح‌الله درخشان سرپرست شهرداری هندیجان در این جلسه اظهار داشت: همه مشکلات و معضلات مدارس و خیابان‌های اطراف مدارس را رفع می‌کنیم در بخشی از کار ما که شروع کرده‌ایم برخی مدارس و اطراف آن‌ها را نخاله برداری، زباله‌ها جمع‌آوری، جوی و جداول اطراف پاک ‌سازی و آهک پاشی شده است.
وی افزود: درباره سرویس مدارس تاکنون هیچ شرکتی با ما همکاری نکرده و تاکنون قراردادی با شرکت‌هایی که ساماندهی سرویس مدارس را بر عهده‌دارند منعقد نشده است.
قاسم عباسی مدیر آموزش‌وپرورش هندیجان در این جلسه با انتقاد از مدیران مدارس اظهار داشت: تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کلاس‌های کنکور بسیار کم بودند و استقبال خوبی از کلاس‌های کنکور نشد با توجه به هزینه‌هایی که آموزش‌وپرورش کرده است انتظار این بود که حضور دانش‌آموزان بیشتر باشد.
محمد محسنی مجد معاون سیاسی بخشداری چم خلف عیسی در این جلسه اظهار داشت: مدرسه روستای شیری وضعیت اسفناک و نامناسبی دارد و لازم است در این خصوص آموزش‌وپرورش اقدام اساسی برای برای رفع مشکلات آن انجام دهد.
وی افزود: مدرسه ابتدایی میثم در بخش چم خلف عیسی دیوار آن امکان ریزش دارد و برای امنیت شهروندان و دیگر دانش‌آموزان خطرناک است در دو سال گذشته با اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان مکاتبه و پیگیری‌های لازم را کرده‌ایم اما هنوز پاسخی را دریافت نکرده‌ایم.
ابراهیم قنواتی نماینده مدیران متوسطه دوم مدارس هندیجان در این جلسه اظهار داشت: آموزش‌وپرورش هندیجان فقط به فکر پُر کردن و تکمیل کردن کلاس‌های درس خود در مدارس نباشد بلکه به دنبال جذب معلمان با تجربه و متخصص نیز باشد چراکه ما هرساله کنکور سراسری را داریم و باید کسانی به فرزندان ما آموزش بدهند که با تجربه و متخصص باشند.
انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی