حضور استاندار خوزستان در بندر هندیجان به روایت تصویر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با حضور در شهرستان بندر هندیجان چند پروزه مهم را افتتاح و چندین پروژه دیگر را کلنگ زنی کرد

به گزارش خبرگزاری عصرجنوب از بندر هندیجان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با حضور در شهرستان هندیجان ضمن بازدید مجدد از منطقه چند پروژه را افتتاح و چندین پروژه دیگر را کلنگ زنی کرد. شریعتی ابتدا از آغاز عملیات اجرایی پروژه افزایش حجم انتقال آب از خط کارون به شهرستان هندیجان واقع در روستای رحیم ‌آباد که با اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد تومان در دست اجرا است، بازدید کرد.
استاندار خوزستان در ادامه با حضور در نیروگاه جدید برق واقع در جاده هندیجان به ماهشهر روبروی شهر زهره فاز نخست پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلوبایت برق زهره با ظرفیت ۳۰ مگاوات آمپر با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال این پروژه را افتتاح و پس‌ از آن پروژه بهسازی و روکش آسفالت جاده دریهک به شهر زهره به طول ۱۳۴۰ متر و با اعتبار ۸ میلیارد ریال توسط وی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
در ادامه سفر نماینده عالی دولت در استان خوزستان به شهرستان هندیجان کلنگ آغاز پروژه گازرسانی ۲۷ کیلومتری جاده بدر و پروژه گازرسانی ۵۸ کیلومتری جاده هندیجان-دیلم بااعتباری بالغ‌بر ۱۹ میلیارد تومان به‌طور هم‌زمان در روستای کوت مهنا از توابع بخش چم خلف عیسی به زمین زده شد. با اجرای این پروژه‌ها ۵۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.


همچنین در ادامه سفر استاندار خوزستان به شهرستان هندیجان آیین کلنگ زنی پروژه نصب ۸ دستگاه دوربین نظارتی سرعت سنج و ثبت تخلفات خودروهای عبوری در محور هندیجان-ماهشهر و هندیجان-دیلم بااعتبار ۴ میلیارد تومان و همچنین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور هندیجان به بندر دیلم بااعتبار ۴ میلیارد تومان انجام شد.
همچنین آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ مدیریت هرز آب (روستاهای چهل منی، چم تنگ و دهنو) به‌صورت هم‌زمان در منطقه بحرانی کانون‌های ریز گرد شماره ۶ و ۷ شهرستان هندیجان بااعتبار ۱ میلیارد تومان با حضور نماینده عالی دولت در استان برگزار شد.


استاندار خوزستان در آئین افتتاح پروژه آب‌رسانی به چهار روستای بخش مرکزی شامل چم مراد، چم تنگو، ذلقی و رگ سفید بااعتبار بالغ‌بر ۲۳ میلیارد ریال و همچنین کلنگ زنی آغاز عملیات تعویض شبکه توزیع روستای امامزاده عبدالله به طول ۴٫۵ کیلومتر با اعتبار بالغ‌بر ۱۱ میلیارد ریال انجام شد که به‌واسطه تکمیل این پروژه ۶۰۰ نفر در قالب ۱۹۰ خانوار از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.
احداث پروژه مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در مسیر جاده دیلم به هندیجان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در مساحت یک هکتار از دیگرهای پروژه‌هایی بود که کلنگ آن توسط استاندار خوزستان به زمین زده شد.
با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در شهرستان هندیجان علاوه بر افتتاح ساختمان اداری ثبت و اسناد و املاک و آغاز فعالیت رسمی این اداره در هندیجان آئین بهره‌برداری و واگذاری پروژه احداث ۱۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خمینی (ره) شهرستان هندیجان نیز بااعتبار ۱۵ میلیارد ریال برگزار شد.


کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه اصلاح شبکه آب شرب کوی پاسداران و منطقه کهباد هندیجان به طول ۱۲ کیلومتر بااعتبار ۵۱ میلیارد ریال و همچنین کلنگ پروژه احداث مجتمع بزرگ تجاری-تفریحی هندیجان با همکاری و مشارکت شهرداری هندیجان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بااعتبار ۳۸ میلیارد تومان به زمین زده شد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر جنوب در بندر هندیجان، اظهار داشت: پروژه‌های زیادی در شهرستان هندیجان در بخش زیرساخت و خدمات افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که برای این شهرستان در نظر گرفته‌شده است بهبود کیفیت آب شرب شهری و روستایی است که با اتمام پروژه‌هایی که امروز کلنگ آن‌ها به زمین زده شد، مسائل آب شرب این شهرستان را بیمه می‌کند.
استاندار خوزستان بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی، افتتاح اصلاح و ترمیم جاده‌های روستایی و اصلی به سمت هندیجان در این‌ بین نیز پروژه‌هایی در حوزه منابع طبیعی و میراث فرهنگی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شهرداری هندیجان در زمینهٔ راه‌اندازی مجتمع‌های رفاهی ارزش پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید بالغ‌بر ۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است.
شریعتی عنوان کرد: ضرورت استقلال هرچه بیشتر شهرستان هندیجان و استقرار ادارات مختلف که در این راستا اداره ثبت ‌اسناد و املاک هندیجان به بهره‌برداری رسید و از این ‌پس نیاز نیست شهروندان برای انجام امور مربوط به اسناد ملکی به شهرستان‌های مجاور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت به ارزش ۶۵ میلیارد تومان بود پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه‌ها که در زمینهٔ های زیرساختی و خدمات ‌رسانی به مردم هستند، طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شهرستان هندیجان از ظرفیت و استعدادهای ویژه‌ای در حوزه‌های کشاورزی، تجاری، بندری و بازرگانی برخوردار است که می‌تواند استان را در مسیر توسعه هرچه بیشتر همراهی و تغذیه کند.

وی خاطرنشان کرد: بندر صیادی بحرکان در مجاورت خلیج‌فارس از توابع شهرستان هندیجان در ۱۵ کیلومتری این شهر واقع‌ شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور یکی از مهم‌ترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می‌آید.

شریعتی توضیح داد: بندر سجافی هندیجان نیز یکی دیگر از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در ۳۵ کیلومتری شهر هندیجان در کرانه شمال خلیج‌فارس واقع‌ شده است.

گزارش از محمدمهدی صادقی

مطالب پیشنهادی