فقرا و نیازمندان زیادی در هندیجان وجود دارند که باید حمایت شوند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی هندیجان گفت: حمایت از محرومان از دستورات دین مبین اسلام است از همه مردم عزیز تقاضا داریم برای کمک به محرومان بی‌شمار هندیجان با ما همکاری کنند.

محمدحسین عنانات در گفت‌وگو با خبرنگار عصر جنوب در بندر هندیجان، اظهار داشت: هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان و تأکیدات دین مبین اسلام، اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع)، بزرگان، علما و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رسیدگی به وضعیت فقرا، ایتام و مستمندان ما به‌ عنوان خادمان این مردم عزیز با همکاری تعدادی از جوانان ولایت مدار برخی از مستمندان را شناسایی کرده و به ‌طور پنهانی در حد توان مایحتاج زندگی آن‌ها را تأمین می‌کنیم.

وی افزود: ما در طول سال با دریافت کمک‌های خیرین در سطح شهر و در برخی مواقع خیرینی هستند که از خارج از شهر مبالغی را پرداخت کرده و ما هم آن‌ها را با خرید اقلام مورد نیاز در قالب بسته‌های غذایی شامل گوشت، ماهی، روغن، قند، شکر، کنسرو به محرومان اهدا می‌کنیم.

رئیس هیئت میثاق با شهدای گمنام هندیجان بیان کرد: ما بر اساس روال گذشته در این ماه مبارک رمضان بسته‌های غذایی شامل برنج، ماکارونی و حبوبات، روغن را به خانوارها که در مراحل مختلف به آن‌ها اعطا می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم بالای نیازمندان ما اقلام دیگری مانند گوشت، ماهی و مرغ را به دیگر خانوارهای مستمند تقدیم می‌کنیم. همه مراحل کمک ‌رسانی به محرومان به ‌صورت پنهانی صورت می‌گیرد که خدایی به کرامت نفسانی این عزیز آسیبی وارد نشود.

عنانات عنوان کرد: ما در هیئت میثاق با شهدای گمنام هندیجان با همکاری برخی از عوامل پزشکی در شهرستان گروه توزیع دارو به نیازمندان تشکیل داده تا در این حوزه مهم بتوانیم به محرومان خدمات بدهیم و داروهای مورد نیاز آن‌ها را با هماهنگی پزشکان تأمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر ساله در ماه مبارک رمضان و پانزدهم این ماه هم ‌زمان با میلاد پر خیروبرکت کریم اهل ‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در جوار یادمان شهدای گمنام سفره افطاری را پهن کرده و میزبان ایتام و خانواده‌های نیازمند هستیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی هندیجان تصریح کرد: کمک‌های مردم هندیجان در طول سال بالغ‌بر ۴۰ میلیون تومان است که ما با تقسیم‌ بندی در طول سال سبدهای کالایی، غذایی و دارویی تهیه‌ کرده و بین نیازمندان توزیع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ۷۰۰ بسته نوشت ‌افزار برای دانش آموزان بی‌بضاعت و محروم تهیه و به آن‌ها تقدیم کردیم. با توجه به وضعیت محرومیت شدید در هندیجان از خیرین عزیز در سراسر استان و کشور دعوت می‌کنیم در جهت حمایت از اقشار محروم با ما همکاری کنند.

عنانات توضیح داد: انتظار داریم مردم شریف، نهادی‌های حکومتی، حاکمیتی در این امر خداپسندانه با ما همکاری داشته باشند، ما در طول سال وسایل برقی، دسته دوم اما در حد کار برای نیازمندان خریداری می‌کنیم همچنین گروه جهادی را تشکیل دادیم و منازل فقرا که نیاز به تعمیر و بازسازی دارد به ‌صورت رایگان تعمیر می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی