ماجرای مسمومیت۳۰ شهروند هندیجانی چه بود؟/هنوز منشأ آلودگی مشخص نیست

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: فرماندار هندیجان از مسموم شدن ۳۰ نفر در این شهرستان به علت آلودگی آب خبر داد.

کوروش مودت فرماندار هندیجان گفت: ۳۰ نفر در این شهرستان به علت آلودگی آب دچار اسهال خونی شده‌اند که هنوز معلوم نیست این آلودگی در بخش آب شهری، تصفیه‌خانه‌ها یا موارد دیگری باشد.

وی افزود: مشکل این ۳۰ نفر با درمان به موقع رفع شد، آهک پاشی جداول فاضلاب و کلرزنی آبصورت گرفت و تاکنون نیز بیمار جدیدی به مراکز درمانی مراجعه نکرد.

مودت بیان داشت: جلسات فوق ‌العاده و اضطراری با حضور مسئولان آب شهری، روستایی و معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد و مشخص شد همه این آلودگی‌ها و راهی شدن مردم به مراکز درمانی و پیدا شدن اسهال خون از آب آلوده بوده اما هنوز منشأ آلودگی برای ما مشخص نشده به همین سبب ما همه جوانب را برای سالم‌ سازی آب در سطح شهر انجام داده‌ایم.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: ما آب شهر را بررسی کرده و میکروبی در آب مشاهده نکردیم،EC آب هم مناسب بوده، ممکن است آب تصفیه کن‌ها باشد یا اینکه در نقطه‌ای از شهر شکستگی لوله موجب سرایت میکروب‌ها و آلودگی شده باشد.

وی گفت: به اداره صنعت، معدن و تجارت دستور داده‌ایم موارد غذایی همانند سبزی و کاهو که از خارج از شهرستان  وارد می‌شود را تحت کنترل داشته و آزمایش‌ها در این خصوص را با همکاری شبکه بهداشت انجام دهد.

مطالب پیشنهادی