آلودگی نفتی در منطقه رگ سفید هندیجان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

بخشدار مرکزی هندیجان با تایید رخداد آلودگی نفتی در منطقه کوهستانی رگ سفید و روبروی روستای بوطاهری گفت: بارندگی و سیلاب موجب آشکار شدن این آلودگی و انتقال آن به پایین کوه شده که زمین های کشاورزی منطقه را تهدید می کند.

غلامعباس دانش پژوه اظهار داشت: شرکت های حفار و نفتی زیادی در منطقه کوهستان رگ سفید هندیجان مشغول بکارند و احتمالا آلودگی نفتی که توسط یکی از آن ها ایجاد شده توسط سیلاب به پایین کوه منتقل و به نزدیکی اراضی کشاورزی رسیده است.
وی با بیان اینکه حجم این آلودگی بسیار بالاست افزود: روز گذشته و بلافاصله پس از اطلاع، بررسی میدانی توسط بخشداری آغاز و این آلودگی ها در کانال سیلابی که از کوهستان به سمت پایین کوه در جریان است و محیط اطراف آن به میزان وسیعی مشاهده شد.
بخشدار مرکزی هندیجان تاکید کرد: امکان سریز شدن آب از این کانال ها و گسترش آلودگی نفتی به زمین های کشاورزی و روستای بوطاهری با توجه به فاصله کم از کانال(۵۰۰ متر) در صورت افزایش حجم سیلاب کوهستان وجود دارد.
وی گفت: این کانال در نهایت به دریا می ریزد و باید قبل از احتمال ورود آلودگی نفتی به دریا برای پاکسازی آن چاره اندیشی شود.
دانش پژوه افزود: تصاویر و مستندات لازم جهت پیگیری موضوع به اداره حفاظت محیط زیست هندیجان ارسال شده است و امیدواریم هر چه سریعتر منشا اصلی این آلودگی مشخص شود.

** بررسی برای تعیین منشا آلودگی آغاز شده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آلودگی نفتی توسط بخشداری مرکزی به این اداره اطلاع رسانی شده است و پس از بررسی دقیق اعلام نظر خواهد شد.
مصطفی حق زاده افزود: شرکت های نفتی زیادی در این منطقه حضور دارند و احتمال نشت نفت از لوله، چاه و یا حوضچه های نفتی این شرکت ها دور از انتظار نیست.

شهریور ماه امسال نیز آلودگی نفتی بخشی از منطقه دریایی بحرکان هندیجان را آلوده کرد.

مطالب پیشنهادی