زندگی و دارایی کشاورزان هندیجانی به‌دلیل نبود آب در حال از بین رفتن است

عصر جنوب: رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: زندگی و دارایی کشاورزان هندیجانی به‌دلیل نبود آب در حال از بین رفتن است.
فتح‌الله الهیاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تمام زندگی کشاورزان زحمت‌کش در حال نابودی است.سرمایه‌های خود را داده‌اند تا بذر بخرند و بکارند به امید آنکه آبی دریافت کنند و کشاورزی به ثمر بنشیند اما متأسفانه خبری از آب نیست.

وی افزود: کشاورزان حتی مخارج اولیه خانواده‌هایشان را نمی‌توانند تأمین کنند چراکه بیکارند و هیچ سرمایه‌ای ندارند. مسئولان باید بیایند و نظاره‌گر وضعیت وخیم کشاورزی و این کشاورزان درمانده باشند و چاره‌ای بیندیشند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: این وضعیت پیش‌آمده، ضعف جهاد کشاورزی هندیجان، عدم اندیشیدن تدبیر از سوی مسئولان سازمان آب و برق خوزستان را نشان می‌دهد که نظارتی بر امور کشاورزان زحمت‌کش و فداکار ندارند.

الهیاری عنوان کرد: از اول آبان ماه تاکنون در فرمانداری هندیجان دو جلسه برگزار شده که فرماندار پیگیری‌هایی کرده بود در این پیگیری‌ها آبی رها شد اما با توجه به سوءمدیریت در بالادست و برداشت غیرمنصفانه و غیرقانونی آبی به هندیجان نرسید.

وی افزود: گندمی که با فروش سرمایه کشاورز کاشته شده و با بی‌آبی زیرزمین رها شده دیگر پیگیری‌های مسئولان به دردش نمی‌خورد و آن گندم مثل جنازه‌ای است که باید راهی قبرستان شود. اکنون ما در برابر وام‌های سال گذشته و امسال بلاتکلیف مانده‌ایم، جواب کشاورزان دست‌خالی را چه کسی می‌دهد؟

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.