جاده های برفگیر روستایی دزفول بازگشایی شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دزفول با اشاره به مسدود شدن برخی راه های روستایی این شهرستان به دلیل بارش برف گفت: تمام مسیرهای روستایی در ارتفاعات شهرستان با تلاش و اقدامات نیروهای راهداری بازگشایی شدند.

منصور نظریان سیاهپوش روز شنبه افزود: بارش برف در سه روز گذشته منجر به مسدود شدن مسیر جاده شهیون و سالندکوه شد که نیروهای راهداری در چندین نوبت اقدام به بازگشایی این مسیر کردند.
وی با بیان اینکه اکنون بارش برف در ارتفاعات دزفول قطع شده است، گفت: جاده دسترسی به روستاهای احمدفداله و دره کاید دزفول نیز به دلیل بارش برف مسدود شده بود که با اقدامات انجام شده اکنون مشکلی برای تردد در این جاده وجود ندارد.
رئیس اداره هواشناسی دزفول نیز با بیان اینکه دمای کنونی دزفول ۹ درجه سانتیگراد است، گفت: دمای هوا نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.
علی کرمی حداکثر و حداقل دمای دزفول طی ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب ۱۲ و صفر درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: بامداد امروز دمای سطح زمین به منفی یک درجه رسید.
وی رطوبت نسبی هوای دزفول را ۶۷ درصد اعلام کرد و گفت: تا اواسط هفته جاری بارندگی نخواهیم داشت و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.
کرمی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات دزفول طی روزهای اخیر به صورت برف بوده است، افزود: ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات دزفول وجود ندارد که البته این موضوع به فرمانداری و مسئولان مربوطه اطلاع رسانی شده است.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز با اشاره به نجات ۳۰ گردشگر در جاده سالند گفت: متاسفانه این گردشگران بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و بدون تجهیزات اقدام به سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی دزفول کرده بودند که در کولاک و برف گرفتار شدند.
عبدالحسین پور رکنی با بیان اینکه خودروهای گردشگران از زنجیرچرخ نیز برخوردار نبودند، افزود: لازم است گردشگران هنگام سفر به ارتفاعات به هشدارهای هواشناسی و توصیه های مسئولان مربوطه توجه کنند تا دچار مشکل نشوند.
بارش برف در روزهای اخیر در جاده سالند موجب گرفتار شدن ۳۰ گردشگر در این جاده شده بود که همه این افراد توسط ماموران راهداری تا ساعت چهار بامداد امروز شنبه نجات یافتند.
مطالب پیشنهادی