فروش بنزین فله ای در شهر دزفول ممنوع است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شهردار دزفول گفت: فروش بنزین به صورت فله ای در سطح شهر خطراتی برای شهروندان دارد لذا با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی با افراد متخلف در این زمینه برخورد می شود.

محمد علی دوایی فر روز شنبه در نشست ساماندهی دستفروشان، وانت بارها، دوره گردها و بازار قدیم در سالن جلسات شهرداری دزفول افزود: متاسفانه اخیرا عده ای اقدام به فروش فله ای بنزین در کنار خیابان ها می کنند که این کار سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.
وی اضافه کرد: لازم بود اقدامی برای جمع آوری این افراد انجام می شد که خوشبختانه با همکاری مقام قضایی و نیروی انتظامی این کار در حال انجام است.
شهردار دزفول در خصوص جمع آوری متکدیان سطح شهر نیز گفت: با توجه به اینکه تکدی گری طبق قانون جرم محسوب می شود و اکثر متکدیان موجود به صورت سازمان یافته اقدام به این کار می کنند، شهرداری دزفول با توجه به وظیفه ذاتی خود اقدام به جمع آوری این افراد و تحویل آنها به نیروی انتظامی می کند.
وی افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص ساماندهی دستفروشان در نظر است از طریق جذب پیمانکار اقدام به ثبت و اعطای کد به دستفروشان شود تا از این طریق کنترل و نظارت بهتری بر آنها صورت گیرد و مشکلاتی نظیر سد معبر و سایر موارد رفع شوند.
دوایی فر اظهار داشت: اقدامات خوبی در اجرای طرح ساماندهی وانت بارهایی که اقدام به دستفروشی می کردند، انجام شد ولی اجرای این طرح نواقص و مشکلاتی داشت که در دوره جدید طرح به صورت کامل و بی نقص اجرا می شود.
وی افزود: با توجه به شکایت های مکرر مردمی و با استناد به قانون، استفاده فروشندگان دوره گرد از بلندگو و سیستم صوتی ممنوع است و در صورت مشاهده، سیستم صوتی توسط واحد اجراییات شهرداری جمع آوری و متخلف جریمه می شود.
شهردار دزفول درخصوص ساماندهی بازار قدیم نیز گفت: در نظر است با ایجاد پارکینگ موتورسیکلت و گماشتن پارکبان و نصب مانع از ورود موتورسیکلت به این بازار جلوگیری شود.
وی افزود: برای عبور و مرور مطلوب شهروندان در این بازار به کسبه ای که وسایل و اجناس خود را خارج از مغازه و در محل عبور شهروندان قرار می دهند اخطار کتبی داده می شود که در صورت بی توجهی از طریق واحد اجراییات با هماهنگی دستگاه های مربوطه اقدام به جمع آوری آنها می شود.
دوایی فر اظهار داشت: شهرداری دزفول به دنبال برخورد با هیچ صنف و فردی نیست و نظر مدیران شهرداری ساماندهی مشاغل مختلف براساس موازین قانونی است.
به گزارش ایرنا مدیران مناطق سه گانه و مسئولان اجراییات این مناطق نیز در این نشست نظرات خود را مطرح کردند.

مطالب پیشنهادی