پلمب ۱۷ باغ ویلا به دلیل عدم اخذ پروانه گردشگری در دزفول

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: باهماهنگی دستگاه قضا، ۱۷ باغ ویلا در دزفول به دلیل عدم اخذ پروانه گردشگری در مدت زمان مشخص شده، پلمب شدند.

حجت اله آریایی نیا اظهار کرد: از آنجایی که تمامی باغ ویلاهای موجود در شهرستان دزفول باید نسبت به اخذ پروانه گردشگری خود اقدام کنند، طی روزهای گذشته به آنها ضرب الاجل داده شد تا در این راستا اقدام کنن و در غیر این صورت با حکم مقام قضایی تاسیسات مورد اجاره این باغ ویلاها که قسمت ساختمان آنها است توسط پلیس اماکن پلمب خواهد شد.
وی افزود: در همین راستا طی هفته گذشته حکم پلمب تعداد ۹ باغ ویلا که صاحبان آنها در مدت زمان تعیین شده اقدام به اخذ پروانه بهره برداری نکرده و به اخطاریه های صادر شده نیز توجه نکردند صادر شد؛ امروز نیز هشت باغ ویلای دیگر با هماهنگی و دستور مقام قضایی مشمول این حکم شدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه این باغات که تاسیسات ساختمانی آنها پلمب شد در مناطق شمس آباد و بن جعفر قرار دارند، گفت: مابقی صاحبان باغ ویلاها در دزفول باید هرچه زودتر و درمدت زمان تعیین شده نسبت به اخذ پروانه برای باغات خود اقدام کنند، ضمن اینکه در نهایت تمامی این مکان ها باید تحت پوشش اداره میراث فرهنگی دزفول قرار بگیرند؛ بنابراین صاحبان سایر باغ ویلاها بهتراست قبل از اینکه با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد به صورت داوطلبانه برای اخذ پروانه گردشگری باغات خود که از جنبه های مختلف دارای فواید است گام بردارند.
آریایی نیا عنوان کرد: از سویی کلیه صاحبان باغ ویلاهای دارای پروانه طرح خانه مسافر از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان که مهلت و اعتبار پروانه بهره برداری آنها نیز به پایان رسیده باید برای تمدید پروانه به واحدگردشگری اداره میراث فرهنگی دزفول مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: تا کنون ۷۰ پروانه طرح خانه مسافر (باغ ویلا و هتل آپارتمان) در سطح شهرستان دزفول صادر شده است.
آریایی نیا توضیح داد: حدود ۸۰۰ باغ ویلا در دزفول وجود دارد که می توانند به صورت مهمانپذیر فعالیت کنند که از این تعداد حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ باغ ویلا هستند که به گردشگران و متقاضیان اجاره داده می شوند.
 وی با بیان اینکه از این تعداد صرفا ۷۰ باغ ویلا دارای پروانه هستتد، تصریح کرد: ۵۰ باغ ویلای دیگر نیز در شرف صدور پروانه هستند که امیدوار هستیم دیگر صاحبان باغ ویلاها نیز قبل از برخورد قانونی، در زمینه دریافت پروانه بهره برداری که هزینه ای برای آنها ندارد اقدام کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.