دستگیری عوامل احداث کوره زغال در پارک ملی دز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس پارک ملی دز گفت:۲ نفر از عوامل احداث کوره زغال در این پارک ملی شناسایی و تحویل مرجع قضایی شدند.

رضا قپاچی پور افزود:در پی کسب گزارشی مبنی بر احداث کوره غیرمجاز زغال درختان جنگلی در پارک ملی دز ،محیط بانان این اداره به محل موردنظر رفته و پس از تخریب کوره مورد نظر در حالی که عوامل احداث این کوره متواری شده بودند آنان را شناسایی و به مراجع قضایی تحویل دادند.
وی افزود:احداث کوره در عرصه های جنگلی علاوه بر ممنوعیت موجب ایجاد آلودگی هوا و همچنین خطر آتش سوزی در عرصه های جنگلی می شود.
** دستگیری سه صیاد و کشف ۲۴۷ قطعه ماهی در پارک ملی دز
قپانچی پور همچنین اضافه کرد:در پی گشت و کنترل محیط بانان پارک ملی دز ، سه نفر صیاد غیرمجاز که با الکتروشوکر اقدام به صید ماهی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت:از این صیادان متخلف ادوات صیادی غیرمجاز شامل باتری ، دستگاه الکتروشوکر و ۲۴۷ قطعه انواع ماهیان رودخانه دز ضبط و ضمن تحویل به مرجع قضایی بازداشت شدند.
رئیس پارک ملی دز ادامه داد:هرگونه اقدام به صید آبزیان نیازمند اخذ پروانه از سازمان محیط زیست و رعایت دستورالعمل های مربوطه می باشد و استفاده از وسایلی مانند برق و سم به علت تلفات شدید آبزیان ، ایجاد آلودگی زیست محیطی و کاهش جمعیت آبزیان ممنوع و غیرقانونی است.
پارک ملی دز زیستگاه اصلی گونه گوزن زرد ایرانی با طول ۱۵۰ کیلومتر در ۲ سمت رودخانه دز امتداد داشته و تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.