شوراها با پرهیز از مسائل حاشیه ای توان خود را صرف خدمت به مردم کنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول با اشاره به حدود قانونی وظایف شوراهای اسلامی گفت: از اعضای شوراهای اسلامی انتظار می رود با پرهیز از مسائل حاشیه ای توان خود را صرف خدمت رسانی به مردم کنند.

به گزارش ایرنا امیر عیسی زاده چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شوراهای اسلامی شهرهای اقماری دزفول در سرسرای فرمانداری ویژه دزفول تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرهای ۹ گانه دزفول باید از مسائل حاشیه ای اجتناب و خدمات رسانی به مردم را در اولویت اول کاری خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دزفول انتظار مردم برای خدمات رسانی را برآورده نکرده اند گفت: برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دزفول درگیر مسائل سیاسی شده و انتظار مردم برای خدمات رسانی را به فراموشی سپرده اند.
عیسی زاده شوراهای اسلامی شهر و روستا را تبلور اراده مردم و نقش حاکمیت مردم دانست و ادامه داد: فرمانداری ویژه دزفول تمام تلاش خود را در جهت ایجاد ثبات و کمک به شوراهای ۹ گانه شهرهای دزفول به کار گرفته است.
وی گفت:شوراهای اسلامی باید طبق قانون عمل کرده و بر عملکرد شهردار نظارت داشته و نسبت به مسائلی که مربوط به حوزه اختیار آنها نیست ورود نکنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول با انتقاد از خروج برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دزفول از حدود اختیارات قانونی خاطر نشان کرد: در حالی که شوراهای اسلامی شهرهای دزفول به جز امور جاری حق نامه نگاری ندارد برخی شوراها هر نامه ای را تایید و به برخی ادارات و دستگاه ها که در محدود قانونی آنها نیست ارسال می کنند.
عیسی زاده با اشاره به همکاری فرمانداری دزفول با شوراهای اسلامی شهرستان خاطر نشان کرد: تاکید فرمانداری ویژه دزفول حمایت از شوراها و جلوگیری از ایجاد خلل در خدمات رسانی است که در این مسیر فرمانداری دزفول با وجود برخی نگرانی ها از انتصاب شهرداران ضعیف به حق قانونی شوراها برای انتخاب شهرداران احترام گذاشته است.
وی با انتقاد از وقوع برخی تخلفات ادامه داد: برخی تغییرکاربری ها خارج از ضوابط قانونی صورت گرفته که باید در این خصوص شوراها نظارت دقیق تری بر عملکرد شهرداران داشته باشند و قانون را ملاک تصمیم خود قرار دهند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول آرامش در فضای جامعه را لازمه ارائه بهتر خدمات اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در سال های گذشته اعتبارات در شهر دزفول هزینه شده و توجه کمتری به شهرهای اقماری دزفول صورت گرفته است که این نگاه موجب شده تا برخی شهرهای اقماری دزفول وضعیت نامناسبی از نظر زیرساخت و خدمات داشته باشند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب شهر سیاه منصور و مدارس شهر میانرود دزفول به عنوان نمونه ای از مشکلات شهرهای اقماری این شهرستان اظهار داشت: شهرهای اقماری شهرستان دزفول با مشکلات زیادی مواجه هستند.
عیسی زاده گفت: عملکرد شهردار رابطه مستقیم با عملکرد و نظارت شوراهای اسلامی دارد به طوریکه شهرداری در کنار شورای شهر موفق و شهردار ناموفق در کنار شورای شهر ناموفق قرار دارد.
در این نشست اعضای شوراهای شهرهای اقماری دزفول ضمن بیان عملکرد این شوراها مسایل و مشکلات شهرهای تابعه را مطرح کردند.
شهرستان دزفول دارای ۹ شهر دزفول، سالند، شمس آباد، سیاه منصور، میانرود، شهر امام، چغامیش، حمزه و صفی آباد و چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.