شمارش معکوس برای سرریز آب از دریچه سد مارون بهبهان پس از ۱۲ سال

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: پس از باران‌های اخیر حجم آب پشت سد مارون بهبهان به ۶۶ درصد رسیده که شمارش معکوس برای باران آتی و رسیدن آب به سطح دریچه آغاز شده است.

سد مارون بهبهان در شمال شهرستان واقع شده که وظیفه تامین آب کشاورزی شهرها و روستاهای حوزه آبریز از بهبهان تا شادگان را برعهده دار است.
در سال‌های اخیر بر اثر  عدم بارندگی و خشکسالی چند ساله اخیر، میزان ذخایر آب در مخزن سد مارون کاهش  و به مرز هشدار رسید که  و در سال آبی ۱۳۹۶ به پائین ترین حد خود را تجربه کرد.
در پاییز و زمستان امسال نیز پس از بارندگی‌های پی در پی و  بالا آمدن مجدد سطح آب در مخزن سد مارون موجی از خوشحالی را در دل شهروندان به ویژه کشاورزان ایجاد شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم حجم  آب جمع آوری شده پشت سد مارون از ابتدای سال آبی جاری تا کنون به میزان ۵۷۰ میلیون متر مکعب رسیده و ۶۶ درصد حجم مخزن در حال حاضر پر شده است.
آخرین بار در سال ۱۳۸۶  آب از دریچه های سد مخزنی مارون سرریز شد که پس از آن و در سال‌های خشکسالی تا کنون  سطح آب به دریچه‌ها نرسیده است.
در حال حاضر سطح آب از کف بتنی زیر دریچه‌ها بالا آمده  و حدود ۴ متر پائین تر از سطح دریچه‌های سرریز است که انتظار می‌رود  با تداوم بارش‌ها در فصل زمستان و بهار، مردم بهبهان بار دیگر  شاهد بالا آمدن آب در مخزن سد و سرریز شدن آب از دریچه‌ها‌ “پس از ۱۲ سال” باشند.
مطالب پیشنهادی