وزیر راه و شهرسازی: ارزش افزوده در پروژه ها مهمترین هدف در بنادر و دریانوردی است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عباس آخوندی روز سه شنبه در حاشیه سفر به مجتمع بندری امام خمینی (ره) خوزستان در جمع خبرنگاران، ایجاد ارزش افزوده در پروژه ها را یکی از مهم ترین استراتژی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و خاطر نشان کرد: از اهدافی که در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال می شود ایجاد ارزش افزوده در پروژه هاست.

وی بیان کرد: این به آن معناست که بتوان در بندر کارخانجاتی احداث کرد که بتوانند مواد اولیه را در مجتمع بندری پس از تخلیه به محصول نهایی تبدیل کنند تا پس از تولید بخشی از محصول نهایی وارد بازار داخل، و بخشی از آن نیز صادر شود که این مهم هم اکنون با سرعت خوبی در حال انجام است.

آخوندی از جمله نخستین طرح ها در این زمینه را احداث کارخانه روغن کشی در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: در این طرح دانه های روغن وارداتی از برزیل به این بندر، تبدیل به روغن شده و در نهایت بخشی از این محصول وارد بازار ایران شده و بخش دیگری نیز از صادر می شود.

وی افزود: ۱۱ هزار هکتار پس کرانه در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد که قصد داریم این زمین ها را در اختیار شرکت های خصوصی قرار دهیم تا مواد اولیه را با ایجاد ارزش افزوده به محصول نهایی تبدیل کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.