افتتاح ‌پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی بندر امام(ره)با حضور وزیر راه و شهرسازی

عصر جنوب – asrejonoob.ir:پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا این پروژه در مساحت حدود ۲۰ هزار متر مربع و اعتبار هزینه شده ۷۰ میلیارد ریال با حضور عباس آخوندی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) شهرستان بندرماهشهر به بهره‌برداری رسید.
‌ظرفیت مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین ۲۰ هزار متر مکعب است و کار فرمای اجرای این طرح شرکت جهان مخزن فارس است.
افزایش ظرفیت انبارهای پس‌کرانه‌های بندر امام خمینی(ره) با استفاده از جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی مهم ترین هدف اجرای این پروژه در این بندر بوده است.
بازدید از کارخانه نورد فولاد، با مساحت ۷۶ هزار متر مربع، سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد و کارخانه روغن‌کشی خلیج فارس از برنامه‌‌های ابتدایی وزیر راه و شهرسازی بود.
اجرای فاز نخست پروِژه تعمیرات اساسی و نوسازی خطوط ریلی داخلی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با ۱۳ کیلومتر طول مسیر و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های در حال احداث در این منطقه بود که با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار خوزستان بهره برداری شد.
هدف از احداث این پروژه افزایش تناژ و بار محوری ناوگان ریلی به ۲۵ تن با توجه به برنامه ششم و افق ۱۴۰۴ است.
** بازدید از کارخانه روغن کشی مجتمع بندری امام خمینی (ره)
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی همچنین ‌از روند ساخت فازهای دوم و سوم کارخانه روغن‌کشی خلیج‌فارس در مجتمع بندری امام خمینی (ره) بازدید کرد.
‌این کارخانه ظرفیت روغن‌کشی از ۲ هزار تن کنجاله در روز دارد که ۴۰۰ تن از آن تبدیل به روغن و ۱۶۰۰تن از آن تبدیل به کنجاله می‌شود.
‌این کارخانه توانایی استحصال روغن از دانه سویا و دانه‌هایی مانند کلزا، تخم پنبه و تخم آفتابگردان را دارد.
‌کارخانه روغن‌کشی خلیج فارس بهمن‌ماه سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید و قرار است فاز ۲ و ۳ این کارخانه نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.
به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه به شهرستان بندر ماهشهر در نشست صمیمی با سرمایه گذاران بخش خصوصی مجتمع بندری امام خمینی شرکت می کند.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی گلمرادی نماینده مردم شهرستان های بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، منصور قمر فرماندرا ماهشهر و سعدالله عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در این دیدار حضور داشتند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.