مهاجرت جوانان برای یافتن شغل؛ تشنگی در کنار اروند رود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: شهر بندری اروندکنار در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان در میان دو رودخانه بهنشیر و اروند با ۱۴ نهر پر از آب اروند رود قرار دارد که مردم این شهر با گذشت چندین سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز از مشکلات متعددی از جمله بی آبی رنج می‌برند.
بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی و در حدود دو میلیون نخل خرما مثمر در این شهر وجود دارد ولی متاسفانه برخی از مشکلات از جمله بی آبی و بیکاری باعث شده جوانان این شهر برای اشتغال در لنج‌های صیادی و باری به سایر نقاط کشور مهاجرت کنند.یکی از اهالی اروندکنار در این رابطه گفت: شهر اروندکنار از مشکلات مختلفی رنج می‌برد و عمده مشکلی که باعث رنجش و ناراحتی مردم شده مشکل بی‌آبی است. علی جاسمی افزود: متاسفانه مسوولان فقط برای حل مشکلات قول حل آن را می‌دهند ولی در عمل کاری انجام نمی‌پذیرد. وی با بیان اینکه چندین بار مشکل بی آبی را به گوش مسوولان شهر رساندیم ولی اقدام مثبتی در این خصوص انجام ندادند، اظهارکرد: این مشکل باعث شده تا بسیاری از مردم شهر از منطقه مهاجرت کنند.
در همین حال بخشدار اروندکنار گفت:متاسفانه فعالیت پیمانکار یکی از دستگاه‌ها در هفته گذشته در نزدیکی رمیله باعث شکسته شدن خط انتقال آب آبادان به اروندکنار شد و به همین دلیل شهر اروندکنار را با مشکل آب شرب روبه رو کرد. حسنعلی علیدوست افزود: به طور متوسط روزانه پنج هزار متر مکعب آب شرب از آبادان به سمت اروندکنار پمپاژ می‌شود که کفاف نیاز مردم این شهر را نمی‌دهد. وی در خصوص تجمع مردم در محل بخشداری اروندکنارگفت: نماینده مردم درخواست‌های خود متشکل از مشکل برطرف شدن مشکل آب شرب و فعالیت مجدد گمرک شهر اروندکنار را در نامه ای در اختیار بخشداری قرار داد و ما هم موضوع را به فرمانداری وِیژه آبادان منعکس کردیم. علیدوست همچنین گفت: معترضان پس از نیم ساعت محل بخشداری را ترک کردند.گفتنی است، عملیات والفجر در بیستم بهمن سال ۱۳۶۴ در محور عملیاتی اروندکنار منجر به فتح شهر فاو عراق شد. امروز و پس از گذشت سالها، این مکان به علت بازدید سالیانه بیش از دو میلیون نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور و همچنین در ایام نوروز؛ میزبان مهمانان بی‌شماری است. به نظر می‌رسد در چنین شرایطی قطع مکرر و طولانی مدت آب و بی آبی در گرمای بالای ۵۰درجه سانتیگراد و شرجی شدید هوا در منطقه اروندکنار گواه بر عدم مسوولیت‌پذیری ادارات مربوطه در برطرف کردن مشکلات شهروندان اروندکنار باشد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.