بیش از ۶۷ هزار تن ذرت دانه‌ای در اندیمشک تولید می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: بیش از ۶۷ هزار تن ذرت دانه‌ای در مزارع شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار می‌شود.

سید هدایت‌اله موسوی عنوان کرد: توسعه کشت، مدیریت مصرف آب و افزایش تولید و تامین امنیت غذایی از برنامه‌های مهم در حال اجرا در مجموعه جهاد کشاورزی اندیمشک است.
وی افزود: در ارتباط با استفاده از شیوه‌های نوین آب‌یاری محدودیت نداشته و کارشناسان جهاد کشاورزی اندیمشک آماده مشاوره به کشاورزان برای استفاده از تسهیلات در زمینه مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری هستند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک کاهش رشد و تکثیر علف‌های هرز را از مزایای استفاده از شیوه‌های نوین آب‌یاری نام برد و تصریح کرد: مدیریت منابع آب یک وظیفه مهم در ارتباط با نسل‌های آینده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: سهم بخش کشاورزی در اقتصاد شهرستان اندیمشک مهم و شهرستان اندیمشک به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید محصورات زراعی و باغی نیازمند توجه به صنایع تبدیلی به عنوان یکی از اولیت‌های توسعه شهرستان بوده که در این ارتباط نقش رسانه‌ها برجسته و ممتاز است.
وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت ذرت دانه‌ای، افزود: بیش از ۶۷ هزار تن ذرت دانه‌ای در مزارع شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار می‌شود.
موسوی با اشاره به تلاش‌های فرماندار و نماینده مردم اندیمشک برای اختصاص آب مورد نیاز کشت تابستانه در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: تا پایان سال ۶۷ هزار تن ذرت دانه‌ای در اندیمشک تولید و پس از تامین نیاز شهرهای استان خوزستان به سایر بازارهای شهرهای استان‌های دیگر کشور صادر خواهد شد.
شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان و در نزدیکی دامنه‌های کوه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید و کشت محصولات زراعی و باغات در استان خوزستان شناخته می‌شود و ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۱۷۰ هزار نفری شهرستان اندیمشک از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.