طغیان رودخانه راه ارتباطی ۱۰ روستای اندیکا را مسدود کرد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا گفت:بارندگی های روز گذشته و به دنبال آن طغیان رودخانه فصلی ‘دره شیران’ و ‘سرحونی’ باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰ روستا با مرکز این شهرستان شده است.

محمدمولایی غریبوند بیان کرد: تنها راه دسترسی اهالی این روستاها در زمان فعلی جاده رگ منار است که آن هم به دلیل سخت گذر بودن تنها تردد خودروهای کمک دار از آن امکانپذیر است.
وی افزود: طرح مطالعاتی احداث پل بر روی این رودخانه ها سال ها پیش انجام شده و گویا ابلاغ اعتبار هم شده اما در عمل تاکنون اقدامی انجام نشده است.
رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا ادامه داد:این روستاها شامل چال منار، چال دیره،چال سنگا، پای راه منار،هشت پیچ، بنه فیض اله، چال انجیر، چال طلا،نثار باور احمد وچال تکاب هستند که در مجموع بیش از۵۰۰ خانوار دارند.
وی ادامه داد: طغیان این رودخانه ها در فصل بارندگی مشکل دیرینه اهالی این روستاها است و اهالی این روستاها حداقل حدود ۶ ماه از سال با این مشکل روبه رو هستند.
وی گفت:پارسال نیز یک زن باردار به دلیل طغیان این رودخانه سقط جنین کرد و در زمان فعلی نیز در صورت بروز حادثه امداد رسانی به سختی و کندی انجام می شود.
هفته گذشته نیز طغیان رودخانه راه ارتباطی این روستاها را به مدت ۲ روز مسدود کرد.
طغیان رودخانه فصلی دره شیران در اسفند سال ۱۳۸۳موجب غرق شدن چهار نفر شد که ۲ نفر از این افراد نجات یافته و ۲ نفر دیگر غرق شدند.
شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در ۱۸۶ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

مطالب پیشنهادی