بومی‌سازی یکی از قطعات صنعت حفاری در دانشگاه آزاد اهواز

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز از بومی‌سازی یکی از قطعات صنعت حفاری با روش فورجینگ در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش عصرجنوب به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام فرج‌اله براتی با حضور در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، ضمن رونمایی از این محصول دانش بنیان اظهار کرد: طی انعقاد قراردادی با شرکت ملی‌حفاری ایران، ساخت قطعه هوک تراولینگ بلک (Stop Ring) که پیش از این از کشور چین وارد می‌شد، در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز انجام شد.

وی مدیریت دانش و ایجاد ارزش از آن با هدف گسترش علم آموزی و مهارت افزایی و توسعه تخصص و اشتغال در جوانان را از مهمترین برنامه های این واحد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این کار با هدف جهاد اقتصادی و خودکفایی کشور در تمامی صنایع، توسط یک تیم جوان چهار نفره در این دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به اخذ صلاحیت لازم با صدور کد ساخت برای دانشگاه آزاد اسلامی در صنعت حفاری، از تلاش‌ها برای تدوین دانش فنی، بومی سازی و تولید قطعه هوک تراولینگ بلک (Stop Ring) به روش فورج گرم به سفارش شرکت ملی حفاری ایران، تشکر و قدردانی کرد.

براتی افزود: رویکرد فعلی دانشگاه آزاد اسلامی، تبدیل شدن به دانشگاه حل مساله است و در این خصوص اقدامات بسیار خوبی انجام شده و یا در حال انجام است.

علیرضا نویدی، مدیر اجرایی این پروژه نیز در آغاز بازدید، ضمن اشاره به محدودیت‌های موجود در کشور برای ساخت قطعات صنعتی سنگین به روش فورج گرم که برای اولین بار در استان خوزستان انجام شد، به اقدامات جنبی انجام شده برای ساخت این قطعه خصوصاً طراحی و ساخت کوره، جرثقیل کارگاهی و لوازم مورد نیاز برای عملیات فورج توسط مهندسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز اشاره کرد و گفت: آمادگی خود را برای انعقاد تفاهم نامه، ساخت و توسعه قطعات صنعتی به روش فورج گرم در این واحد دانشگاهی، اعلام می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی