“الغدیر” پلی که بعد از هر بارندگی ناپدید می‌شود!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: پل الغدیر که راه ارتباطی۱۲ هزار روستایی دهستان عنافچه به ملاثانی است بعد از هر بارندگی ناپدید شده و به زیر آب می‌رود!

 “الغدیر” که مسیر مواصلاتی ۳۱ روستای عنافچه به ملاثانی(شهرستان باوی) است پس از هر بارندگی به زیر آب رفته و ناپدید می‌شود.

این پل شناور که چندین سال است توسط ارتش بر روی شرق کارون و حد فاصل دهستان عنافچه و شهر ملاثانی نصب شده پس از هر بارندگی به زیر آب رفته و تا فروکش‌کردن آب(که بعضا روزها به طول می‌انجامد) امکان تعمیر آن وجود ندارد.

مسیرهای جایگزین اهالی این دهستان که برای تحصیل، خرید، کار و انجام امور خدماتی مجبور به تردد روزانه به ملاثانی هستند یکی مسیر کمربندی اندیمشک است که منجر به سه برابر شدن طول مسیر شده و دیگری استفاده از قایق‌های غیراستاندارد محلی است.

مسدودیت‌های مکرر این پل در عین حیاتی‌بودن آن ضرورت ساخت پل ثابت برای شهروندان باوی را بیش از پیش روشن ساخته است.

وعده‌ای که دوماه یک‌بار تمدید می‌شود!

ورناصری فرماندار باوی دوماه پیش در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی به نقل از استاندار آغاز به کار ساخت پل ثابت را به دوماه آینده موکول کرده بود که با وجود سررسید تاریخ آن وعده مذکور هنوز عملی نشده است.

شریعتی استاندار خوزستان در بازدید ۱۹ بهمن خود از وضعیت پل شناور نیز وعده دوماهه آغاز به کار پل ثابت را تکرار کرده و خاطر نشان کرده بود: مطالعه و طراحی پل به پایان رسیده و در حال تلاش برای اخذ موافقتنامه برای کلنگ‌زنی هستیم که ان‌شاءالله تا ۲ ماه آینده عملی خواهد شد.

ساری نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخش اعظم هزینه‌های ساخت پل مهیا شده و منتظر رفع عوامل فنی برای شروع هستیم.

وی افزود: جزئیاتی در رابطه با مالکیت زمین‌های اطراف و مشخصات فنی پل در دست بررسی است که به زودی پایان خواهد یافت.

نماینده باوی زمان قطعی ساخت پل را منوط به زمان دریافت پاسخ از وزیر راه و شهرسازی دانسته و عنوان کرد: با توجه به این‌که دولت در خصوص زمان احداث پل اقدامی نکرده است از وزیر راه و شهرسازی درمورد این پل و پل خسرج حمیدیه سوالاتی پرسیده‌ایم که در دستورکار پاسخ‌دهی قرار دارند.

امید است که وعده‌های مسوولین برای احداث پل ثابت برای مردم غیور و ولایتمدار این منطقه هرچه زودتر عملی شده و اجرای  عملیات‌های محرومیت‌زدایی از مناطق محروم که یکی از سه اندیشه اصلی امام راحل بود شتاب بیشتری به خود بگیرد و باعث بیش از پیش ماندگار شدن چهل سالگی انقلاب شود.

خوزستان| "الغدیر" پلی که بعد از هر بارندگی ناپدید می‌شود!
مرجع / تسنیم
مطالب پیشنهادی