استفاده از روغن موتور شبیه سازی شده و فله ای ممنوع است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین اهواز گفت: واحدهای تعویض روغن به هیچ وجه اجازه ندارند از روغن های فله ای و شبیه سازی شده برای ارایه به مردم استفاده کنند.

محمد صرامی روز دوشنبه با تاکید بر اینکه افرادی در سطح خوزستان اقدام به فروش روغن موتور تقلبی و نیز شبیه سازی شده آن هم به صورت فله ای کرده بودند، افزود: با بازرسی سر زده از واحدهای زیر نظارت این اتحادیه منشاء برخی از این اقدامات شناسایی شد.
وی ادامه داد: این روغن موتورها به صورت مصرف شده و کوهنه جمع آوری و به محلی در شهرستان خرم آباد منتقل، تا توسط افراد سودجو شبیه سازی شده و مجدد برای استفاده در موتور خودروها به خوزستان بازگرداننده شوند.
رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین اهواز افزود: این موضوع به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز اطلاع داده شد و پیگیری در این زمینه ادامه دارد.
صرامی با تاکید بر اینکه بازرسی از واحدهای زیرپوشش به صورت نامحسوس انجام می شود، بیان کرد: در صورت مشاهده چنین روغن موتورهایی در واحدهای زیر پوشش، با افراد خاطی برخورد می شود.
وی ادامه داد: استفاده از چنین روغن هایی به موتور خودرو آسیب شدید وارد می کند و در صورت شکایت مشتری، اتحادیه برابر ماده ۷۲ نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ با واحد متخلف برخورد می کند.
رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین اهواز با بیان اینکه مرجع اولیه رسیدگی به شکایات و تخلفات این اتحادیه است، گفت: کمیسیونی متشکل از ۲۵ نفر تخلفات و شکایات مطرح شده را بررسی می کند.
صرامی، روغن موتور جعلی با نماد هیوندا و روغن ترمز تقلبی LHM را جزو کشفیاتی اعلام کرد که تاکنون گزارش شده و افزود: با بازرسی و اقدامات صورت گرفته تا ۹۰ درصد موفق شدیم از توزیع و استفاده اینگونه روغن ها جلوگیری کنیم.
* ابلاغ افزایش ۹ درصدی نرخ تعویض روغن
وی همچنین از افزایش ۹ درصدی نرخ تعویض روغن در سطح کلانشهر اهواز خبر داد و گفت: نرخ جدید این خدمات به تازگی از سوی اتاق اصناف اعلام شده اما با توجه به قیمت های موجود در بازار به نظر می رسد این مبلغ غیرواقعی است و واحدها از مشتریان خود بیش از نرخ مصوب دریافتی دارند.
رییس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین اهواز خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان از قیمت ها و یا خدمات واحدهای زیرپوشش این اتحادیه شکایت داشته باشند می توانند به آدرس خیابان نواب صفوی نبش خاقانی مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۹۳۳۰۱۷ تماس بگیرند.
* کمبود روغن برای خودروهای خارجی
صرامی همچنین با انتقاد از اقدام برخی افراد سودجو در زمینه احتکار کالا، بیان کرد: هم اکنون در کلانشهر اهواز با کمبود روغن موتور برای خودروهای خارجی روبه رو هستیم.
وی ادامه داد: خودروهای اروندی بیشترین ماشین هایی هستند که به اینگونه روغن ها نیاز دارند و این درحالی است که خوزستان در زمینه خودروهای داخلی کمبودی ندارد.
گفتنی است، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان هفته جاری از کشف ۴۲ میلیارد ریال روغن موتور احتکار شده در شهرستان ماهشهر خبر داد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.