نگاهی به نرخ بلیت هواپیما در هفته جاری

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: روند گرانی اینبار به سراغ قیمت بلیتهای هواپیما آمده و باعث افزایش چشمگیر قیمت‌ها شده است به شکلی که قیمت بلیت هواپیمای اهواز به مشهد از مرز ۷۰۰ هزار تومان عبور کرد.

بانک مرکزی پس از ارائه جدیدترین بسته ارزی خود به سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها اعلام کرد که از این پس باید ارز مورد نیاز خود را از سامانه سنا دریافت کنند و این مساله مبنای ارزی آن‌ها را تغییر داد.
با توجه به این شرایط در حال حاضر قیمت بلیط هواپیمای اهواز به مشهد از مرز ۷۰۰ هزار تومان عبور کرده و این در حالی است که پرواز در این مسیر تا چندی پیش با حداکثر قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان انجام می‌شد.
افزایش قیمت‌ بلیت پروازها نه تنها در مسیر اهواز به مشهد، بلکه در سایر مسیرها نیز اثرگذار بوده است. بلیط اهواز به تهران که تا چند وقت گذشته حداکثر با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان ارائه می‌شد، اکنون مرز ۴۰۰ هزار تومان را رد کرده و حداکثر قیمت آن به حدود ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.
قیمت بلیت هواپیما در مسیر اهواز به اصفهان در این هفته به حداکثر ۴۱۰ هزار تومان، اهواز به سمت شیراز حداکثر ۲۷۰ هزار تومان و اهواز – تبریز نیز به حداکثر ۳۹۰ هزار تومان رسیده است.
با توجه به متغیر بودن نرخ ارز در بازار فعلی احتمالا شرکت‌های هواپیمایی نیز در روزهای مختلف قیمت‌های متفاوتی برای پروازهایشان ارائه می‌کنند که در این بین هم برنامه‌ریزی برای شرکت‌های داخلی دشوار می‌شود و هم مسافران نمی‌توانند برای سفرهای خود یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.