اهواز برای رفاه و عمران ۶ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: هرچند خوزستان در سال‌های دفاع مقدس از برنامه توسعه‌ای خود عقب افتاد و در سال‌های اخیر این عقب‌ماندگی انباشت شده، اما تا پایان سال آینده مردم می‌توانند آثار پیشرفت طرح‌های زیرساختی را در استان ببینند.

«فرامند هاشمی زاده» معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌و‌گو با «ایران» افزود: از سال۹۶ و با مصوبه دولت مقرر شد برای جبران عقب‌افتادگی‌های این استان ۲۳هزار و ۷۰۰میلیارد تومان طی ۳سال در ۵بخش آب و فاضلاب، برق، ریزگردها، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب و احیای رودخانه کارون از منابع مختلف هزینه شود.
به‌گفته وی در حال حاضر در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب اقدامات خوبی در جریان است و تقریباً به هر کجای خوزستان که می‌روی می‌توانی یک کارگاه ببینی که کارگران در حال تعویض لوله‌های فرسوده یا نوسازی تجهیزات آب و فاضلاب هستند. به‌گفته هاشمی‌زاده اگر تنها بخواهیم اهواز را به حد نرمال دیگر کلانشهرها به لحاظ خدمات رفاهی و زیر ساخت‌های عمرانی برسانیم باید ۶ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم این درحالی است که در سال‌های گذشته از محل یک درصد درآمدهای نفتی برای مناطق نفت خیز و محروم سالانه حدود ۳۵۰ تا ۴۸۰ میلیارد تومان به کل استان تعلق گرفته است.
وی با اشاره به تعطیلی روز چهارشنبه خوزستان با توجه به بالارفتن شدید دمای هوا و به خاطر سلامتی مردم، خاطرنشان کرد: این کوچک‌ترین کاری است که می‌توان برای مردم نجیب استان انجام داد، مردمی که سال‌ها مصائب جنگ تحمیلی را تحمل کردند و میزبان لایقی برای رزمندگان بودند.
معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم استان در شرایط کنونی علاوه بر مشکلات معمول، با مسائل ریزگردها و بتازگی آتش‌سوزی هورالعظیم درگیر هستند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.